28.02.2011

Rolls-Royce 102 EX - tylko na pokaz?

Najbardziej luksusowe samochody świata, takie jak Maybach, Bentley i właśnie Rolls-Royce, nie bez powodu dostępne są wyłącznie z silnikami benzynowymi. Kultura pracy i wrażenia akustyczno-zapachowe zdecydowanie górują w preferencjach nabywców nad chęcią obniżenia zużycia paliwa i zaoszczędzenia „paru groszy”. To nie znaczy, że RR nie myśli o przyszłości.
REKLAMA
102 EX - figurka wieńcząca monumentalną osłonę chłodnicy została wykonana z przezroczystego materiału i efektownie podświetlona od środka błękitnym światłemRolls-Royce102 EX - figurka wieńcząca monumentalną osłonę chłodnicy została wykonana z przezroczystego materiału i efektownie podświetlona od środka błękitnym światłem

Choć auta nobliwej marki z Goodwood kupują głównie szejkowie naftowi oraz inni piękni i bogaci tego świata, era konwencjonalnych paliw w końcu nadejdzie i trzeba się na nią zawczasu przygotować. Rywal spod znaku uskrzydlonego B wprowadził do wszystkich swoich modeli możliwość zasilania silników bioetanolem E85, a więc nie wypada pozostawać w tyle. Na rozpoczynający się 1 marca 2011 salon samochodowy w Genewie „Rolls” zapowiedział więc prezentację limuzyny 102 EX z napędem elektrycznym, będącej w gruncie rzeczy Phantomem pozbawionym silnika spalinowego.

Na razie liczba szczegółów jest bardzo ograniczona (opublikowano jedynie kilka zdjęć pojedynczych detali dla podgrzania atmosfery przed oficjalnym odsłonięciem), ale wiadomo, że majestatyczny pojazd nie jest zapowiedzią konkretnego modelu seryjnego. Ma stanowić wyłącznie propozycję na bliżej nieokreśloną przyszłość i mobilny poligon doświadczalny dla ewentualnych następców. Słowem, przetrze szlaki, ale jeszcze nie zostało powiedziane, że cokolwiek podąży jego śladami. Wiele zależy od reakcji publiczności.

102 EX - do widoku takiego wskaźnika na tablicy przyrządów właściciele Rolls-Royce'ów będą musieli dopiero przywyknąć, ale jeszcze nie terazRolls-Royce102 EX - do widoku takiego wskaźnika na tablicy przyrządów właściciele Rolls-Royce'ów będą musieli dopiero przywyknąć, ale jeszcze nie teraz

Opinie będą zaś zbierane nie tylko podczas genewskiej wystawy. 102 EX wyruszy w światowe tournée, podczas którego właściciele innych modeli Rolls-Royce’a i entuzjaści marki będą mogli odbyć krótkie jazdy testowe eksperymentalnym pojazdem i podzielić się swoimi spostrzeżeniami z producentem. Nim bowiem jakikolwiek seryjny samochód szlachetnej marki wyjedzie na drogi, firma chce upewnić się, że zapewnia on odpowiedni zasięg, sprawdza się we wszystkich warunkach klimatycznych i gwarantuje jakość i niezawodność, do których przyzwyczajeni są użytkownicy aut noszących na masce figurkę Spirit of Ecstasy. Mówiąc wprost, zawartość Rolls-Royce’a w Rolls-Royce’ie musi być odpowiednia. Nie chodzi o postęp za wszelką cenę, ale przede wszystkim o niepowtarzalne wrażenie obcowania z TYM samochodem. Naszym zdaniem przedsięwzięcie skazane jest na sukces - cóż lepiej pasuje do nazwy Phantom, jeżeli nie elektryczny napęd? Już sama myśl o aucie sunącym bezszelestnie jak duch wywołuje lekkie ciarki... Czekamy na więcej informacji!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Rolls-Royce



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.