04.04.2013

Scania z pantografem

Firmy Scania i Siemens, wykorzystując bogate doświadczenie rozpoczynają współpracę w zakresie budowy elektrycznych układów napędowych pojazdów użytkowych. W jej wyniku Szwecja może być pierwszym krajem, który upowszechni elektryczne ciężarówki. Będą się one poruszać po zelektryfikowanych drogach.
REKLAMA
Scania zasilana przez pantograffot. ScaniaEfekt współpracy Scanii i Siemensa

Możliwość wprowadzenia elektrycznych układów napędowych była badana przez firmę Scania już od dawna, podczas gdy Siemens rozwijał technologię zasilania tego typu napędów za pomocą pantografu z napowietrznej sieci trakcyjnej.

Obecnie firmy łączą siły, czego dowodem jest przedstawiony na zdjęciu pojazd.

Technologia hybrydowa firmy Scania może być wsparta przez zasilanie silnika elektrycznego z trakcji napowietrznej lub poprzez dostarczanie energii elektrycznej z wykorzystaniem zjawiska indukcji elektromagnetycznej (z uzwojeń zatopionych w nawierzchni jezdni). Na przystosowanych w ten sposób odcinkach dróg samochód hybrydowy będzie mógł poruszać się korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego.

Dzięki temu partnerstwu, szybko będą mogły stać się rzeczywistością zelektryfikowane odcinki dróg. Elektryfikacja pozwoli osiągnąć olbrzymie oszczędności na paliwie, a nasz projekt jest fundamentem transportu drogowego niezależnego od paliw kopalnych.

Henrik Henriksson, wiceprezydent zarządu, szef sprzedaży i marketingu Scania


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Scania



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.