Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 9
fot. E-Force One AG / Elektryczna ciężarówka E-Force poprzednie następne
28.08.2013

Układ napędowy Brusa do elektrycznych ciężarówek

FLESZ Układ napędowy Brusa do elektrycznych ciężarówek fot. E-Force One AG

Szwajcarska firma Brusa Elektronik AG jest znanym dostawcą komponentów stosowanych w układach napędowych samochodów elektrycznych. W ostatnim czasie zaprezentowano kompletny elektryczny układ napędowy do samochodu ciężarowego o DMC 18 t.
REKLAMA
Elektryczna ciężarówka E-Forcefot. E-Force One AGElektryczna ciężarówka E-Force z układem napędowym Brusa

Samochód ciężarowy E-Force został opracowany wspólnie z firmami E-Force One AG i Designwerk. Pojazd jest typowym samochodem dystrybucyjnym dedykowanym do zastosowań na krótkich odcinkach. Od sierpnia będzie on testowany w normalnej pracy przez jedną ze szwajcarskich firm.

Silnik Iveco Euro 6 i elektryczna jednostka napędowa Brusafot. ecoway.chPorównanie wielkości silnika Iveco Euro 6 i elektrycznej jednostki napędowej Brusa (jednej z dwóch zastosowanych w ciężarówce E-Force)

Układ napędowy ciężarówki składa się z dwóch silników elektrycznych firmy Brusa, każdy o mocy 150 kW (201 KM). Maksymalny moment obrotowy każdego z nich ma wartość 305 Nm. Do zasilania jednostek napędowych służą dwa falowniki Brusa DMC 534, a do ładowania baterii trakcyjnej zastosowano dwie szybkie ładowarki o mocy 22 kW każda (ładowanie "do pełna" w 6 godzin). Pojazd ma także przetwornicę napięcia Brusa BSC614-24 V DC/DC do zasilania urządzeń pokładowych.

Nie trudno zauważyć, że pojazd został zbudowany na podwoziu Iveco Stralis. Zastosowano w nim podwójny system litowo-żelazowych-fosforanowych (LiFePO4) baterii trakcyjnych (masa 2600 kg), który jest zdolny do zgromadzenia 120 kWh energii elektrycznej o napięciu 400 V.

Zasięg samochodu producent określa na 200-300 km (w zależności od warunków eksploatacji), a maksymalną prędkość na 87 km/h (ograniczona elektronicznie). Zużycie energii na autostradzie wynosi 80-110 kWh/100km, w mieście spada do 60-90 kWh/100km, dzięki odzyskowi energii hamowania.

Samochód był w ciągu ostatnich miesięcy intensywnie testowany i trzykrotnie wspiął się na Przełęcz Świętego Gotarda (2106 m n.p.m.), co dowodzi niezawodności i wydajności układu napędowego firmy Brusa.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Brusa, E-Force One AG, Designwerk



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.