REKLAMA
16.06.2014

Wodorowe pojazdy GM pokonały 5 mln km

Samochody elektryczne firmy General Motors zasilane wodorem (wyposażone w ogniwa paliwowe) pokonały łączny dystans 4,8 mln km. Wśród eksploatowanych w rzeczywistych warunkach pojazdów są takie, które mają już za sobą blisko 200 tys. km przebiegu
REKLAMA

W programie Driveway, prowadzonym od 2007 r. przez General Motors, uczestniczy 119 pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi, do których funkcjonowania niezbędny jest wodór.

Wodorowe Oplefot. General MotorsZasilane wodorem samochody Opel

Są one poddawane codziennej eksploatacji w różnych rejonach świata. Do tej pory około 5 tys. użytkowników przekazało informacje odnośnie funkcjonowania ogniw paliwowych i specyfiki jazdy samochodami w nie wyposażonymi.

W globalnym teście samochodów z ogniwami paliwowymi od 2008 r. uczestniczy firma Opel, która w jego ramach bada zachowanie 30 pojazdów Opel HydroGen4. Samochody testowane w Niemczech, w ramach rządowego programu Clean Energy Partnership (CEP). są użytkowane w wielu partnerskich firmach (3M, ADAC, Air Liquide, Allianz, Bild, Coca Cola, Condor, E-Plus, ESWE, Hilton, IKEA, Linde, Neckermann, nh Hotels, Schindler, Siemens, Shell, Total i Vattenfall). Łącznie pojazdy przepracowały na ulicach Berlina, Hamburga, Düsseldorfu i Frankfurtu 13 tys. godzin, pokonując w tym czasie łączny dystans ponad 350 tys. km. W tym czasie wykonano 2,7 tys. tankowań wodoru.

Technologia wodorowych ogniw paliwowych to ważna część portfolio zaawansowanych napędów GM. Planujemy dalsze znaczące postępy w jej rozwijaniu. Te pojazdy były eksploatowane przez siedem pełnych sezonów zimowych oraz w najróżniejszych warunkach środowiskowych. Udowodniliśmy w ten sposób, że ogniwa paliwowe mogą sprostać wymaganiom kierowców w rzeczywistym świecie.

Charlie Freese, dyrektor wykonawczy, odpowiadający za globalne działania GM w zakresie projektowania i rozwoju ogniw paliwowych

GM współpracuje także z innymi firmami. W 2013 r. wraz z Hondą uruchomiono program wspólnego rozwijania nowych generacji ogniw paliwowych badania systemów magazynowania wodoru. Komercjalizacja tych rozwiązań jest przewidziana do 2020 r. GMHonda wraz z innym podmiotami współpracują także w zakresie rozbudowy infrastruktury do tankowania wodoru.

Jednocześnie z tymi działaniami General Motors otworzył także supernowoczesne Laboratorium Rozwoju Ogniw Paliwowych. Obiekt został uruchomiony w globalnej centrali GM Powertrain w amerykańskim mieście Pontiac w stanie Michigan. Nad magazynowaniem wodoru myślą inżynierowie z Rüsselsheim.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: General Motors



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.