07.03.2011

BMW i PSA - hybrydowa wspólnota

Dwaj europejscy producenci, BMW i PSA, podejmują współpracę na nowej płaszczyźnie. Nowa spółka joint-venture będzie zajmować się rozwojem technologii hybrydowych stosowanych w pojazdach.
REKLAMA

Porozumienie o współpracy zawarli 1 lutego Norbert Reithofer, Prezes Zarządu BMW AG, oraz Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot-Citroën. Jest ono wynikiem podpisanego w październiku 2010 r. protokołu, w którym zadeklarowano rozszerzenie dotychczasowej współpracy o systemy hybrydowe. Udziały obu partnerów w nowej spółce BMW Peugeot Citroen Electrification są jednakowe.

Czy mariaż BMW i PSA pozwoli na wprowadzenie do produkcji pojazdów koncepcyjnych, czas pokaże PeugeotCzy mariaż BMW i PSA pozwoli na wprowadzenie do produkcji pojazdów koncepcyjnych, czas pokaże

Nowy podmiot będzie koncentrować działalność na projektowaniu i produkcji elementów pojazdów hybrydowych (takich jak akumulatory, generatory, elektronika sterująca i osprzęt oraz urządzenia do ładowania akumulatorów), a także oprogramowania sterującego hybrydowym układem napędowym. Firmy oceniają, że współpraca w tym zakresie powinna przynieść oszczędności wynikające z efektu skali, a wedle deklaracji Philippe’a Varina porozumienie obu firm stworzy europejskiego lidera branży hybrydowej.

Rozpoczęcie działalności zaplanowano na drugi kwartał 2011 r., po uzyskaniu aprobat właściwych urzędów UE (ochrona konkurencji). Produkty powstałe w wyniku pracy firmy będą używane w samochodach obu producentów od 2014 r.

BMW i PSA współpracują od wielu lat w zakresie produkcji silników o zapłonie iskrowym (benzynowych). Jej owocem jest 1,8 mln jednostek napędowych wyprodukowanych wspólnie w latach 2006-2010. Na początku 2010 r. firmy zadeklarowały chęć opracowania kolejnej generacji 4-cylindrowych jednostek napędowych, spełniających wymagania Euro 6. Obecnie produkowane silniki są stosowane w samochodach Mini Cooper, a także w wielu modelach Peugeota i Citroëna. Przypomnijmy, że chodzi o rodzinę jednostek napędowych 1,4, 1,6 i 1,6 THP. Ten ostatni, z bezpośrednim wtryskiem benzyny (mieszanka homogeniczna), zmiennymi fazami rozrządu i turbodoładowaniem, generuje moc nawet do 211 KM (w Mini Cooperze John Cooper Works).




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Peugeot



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.