16.02.2009

Gumpert Apollo - hybryda na sportowo

Samochody hybrydowe ani myślą pozostać marginesem przemysłu motoryzacyjnego! Nie w smak im także wizerunek niezgrabnych i nieszybkich „oszczędzaczy paliwa” w stylu Toyoty Prius. Supersportowy Apollo niemieckiej firmy Gumpert staje w szranki do bardzo wymagającego wyścigu na torze zwanym „Zielonym Piekłem”.
REKLAMA
Apollogumpert.deApollo

Apollo to samochód stworzony w jednym celu, bez żadnych półśrodków ani kompromisów - do wyrywania kołami kawałków asfaltu i zostawianiu innych użytkowników dróg w chmurze swoich spalin. Ponieważ jednak osiągi są w porządku, ale na kopcenie i trucie coraz więcej osób patrzy „wilkiem”, postanowiono zbudować czystszą wersję hybrydową.
Silnik oryginalnego modelu poddano swego rodzaju downsizingowi, zastępując go mniejszym (3,3 zamiast 4,2 l), ale za to niewiele słabszym (630 KM w miejsce dotychczasowych 650). Spadek formy jednak Gumpertowi nie grozi, ponieważ „na osłodę” konwencjonalna jednostka otrzymała wsparcie w postaci 100-kilowatowego (= 136 KM) motoru elektrycznego. Wprawdzie z zestawem akumulatorów litowo-jonowych (ładowanych energią wytwarzaną podczas hamowania) samochód jest o 190 kg cięższy, ale dodatkowy zastrzyk mocy powinien bez trudu zniwelować pozorną nadwagę.

Apollogumpert.deApollo

Apollo nie będzie miał na Nürburgringu łatwego życia. Temu małoseryjnemu siłaczowi przyjdzie bowiem w morderczym, 24-godzinnym wyścigu zmierzyć się z takimi tuzami jak Audi R8 czy Lexus LF-A. Jeżeli się sprawdzi, może utrzeć nosa rywalom i pokazać, że w małych firmach drzemie ogromny potencjał. Poza tym na Gumpercie skupiona będzie uwaga wszystkich tych, którzy zastanawiają się nad zasadnością wprowadzenia napędu hybrydowego do sportów motorowych. Jeżeli rozwiązanie się sprawdzi, być może wkrótce na trasy rajdów WRC i tory Formuły 1 trafią auta z elektrycznymi „wspomagaczami”, a ekolodzy przestaną przykuwać się do drzew wzdłuż tras najważniejszych samochodowych imprez wyścigowych.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: auto-motor-i-sport.pl za firmą Gumpert



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.