25.07.2011

Honda CR-Z Mugen RR - jeszcze bardziej soczysta

Nie ucichły jeszcze komentarze i nie opadły emocje po odsłonięciu hybrydowego coupé Hondy w wersji zmodyfikowanej i wzmocnionej przez Mugen, a już nadworny tuner japońskiej marki pokazał wersję jeszcze bardziej ekstremalną. Egzemplarz z dodatkowym przydomkiem RR został pomyślany jako auto wyczynowe, do użytku wyłącznie na torze wyścigowym. Sądząc tylko po wyglądzie, pasuje tam jak ulał.
REKLAMA
CR-Z Mugen RRHondaCR-Z Mugen RR

Podobnie jak przy okazji prezentacji CR-Z Mugen w wersji drogowej, tak i teraz informacje dotyczące strony technicznej są bardzo skąpe. O aucie wiadomo właściwie tyle, ile widać - dostało agresywniejszy pakiet aerodynamiczny, złożony z szerszych zderzaków z potężnymi spoilerami i obszernymi wlotami powietrza, opływowych progów, większego dyfuzora i spoilera dachowego rozmiaru deski surfingowej, lekkie felgi 18-calowe o niepowtarzalnym wzorze i specjalnie opracowane opony. Adekwatne zmiany zaszły z pewnością także pod maską, a to, pomimo całej tajemniczości, wiele obiecuje, ponieważ nawet „zwykły” Mugen oferuje okrągłe 200 KM i 245 Nm generowanych przez silniki spalinowy i elektryczny i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,6 s, a więc może być tylko lepiej.

CR-Z Mugen RRHondaCR-Z Mugen RR

O ile jednak wprowadzenie CR-Z Mugen do produkcji wydaje się całkiem realne, trudno ocenić, jaki los spotka „wyczesaną” odmianę RR. Może pojawi się na drogach w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy, a może stanie się gwiazdą pierwszego w historii pucharu markowego dla samochodów o napędzie hybrydowym? Ograniczeniem w takim zgadywaniu jest tylko wyobraźnia, ale pozostaje mieć nadzieję, że na pojedynczej, pokazowej sztuce się nie skończy, bo wtedy byłaby to sztuka dla sztuki. A przecież sportowa hybryda idealnie łączy spełnienie potrzeby szybkiej jazdy z oczyszczaniem kierowcy z wyrzutów sumienia (prędkość, przyspieszenie i ekologia rzadko się łączą). Za jej kierownicą można na jakiś czas zapomnieć o technikach eco drivingu bez obawy, że od arktycznego lodowca oderwie się bryła wielkości Suwałk, odbierając pingwinom i fokom część ich naturalnego środowiska. Wniosek jest prosty: CR-Z Mugen RR na ulice!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Honda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.