REKLAMA
12.05.2009

Honda Insight - lepsza od wszystkich

Honda zbudowała ten model, żeby pokonać Toyotę Prius. Cel udało się spełnić z nawiązką - w kwietniu Insight znalazł się na szczycie japońskiej listy bestsellerów. Przebił wszelkich rywali, bez względu na rodzaj zastosowanego napędu, i stał się pierwszą hybrydą, która sprzedaje się lepiej niż jakikolwiek inny samochód o pojemności powyżej 660 cm3
REKLAMA
Insight (wersja japońska)HondaInsight (wersja japońska)

Kto przeglądał choć raz coroczny katalog podsumowujący ofertę producentów aut z całego świata, ten wie, że poza własnym krajem Japończycy oferują zaledwie garstkę modeli w porównaniu z tym, co proponują rodzimym klientom. Często zdarza się, że jeden samochód ma kilka wcieleń różniących się między sobą jedynie szczegółami, ale każde z nich ma własną nazwę i odmienny charakter, więc konkurencja jest naprawdę ogromna. Do tego oczywiście dochodzą marki zagraniczne, co dodatkowo utrudnia zadanie. Mimo to „priusobójca” zostawił w tyle wszystkich.

W kwietniu z japońskich salonów wyjechało 10481 nowych Insightów, czyli 2,5 raza więcej, niż miesiąc wcześniej. Jeszcze lepszą wiadomością dla Hondy jest to, że hybryda zdetronizowała inny model tej samej marki, Fit (u nas znany jako Jazz), który spadł na drugie miejsce. Co ważne, Fit to maluch, a Insight jest praktycznym i przestronnym kompaktem wyposażonym w kosztowną, nowoczesną technologię, choć rozsądnie wycenioną. Dzięki połączeniu konwencjonalnego silnika tłokowego z motorem elektrycznym i zespołem akumulatorów, aktualny lider sprzedaży pali tyle, co samochody o „rozmiar” mniejsze, a oszczędnych kierowców „nagradza” za rozsądne obchodzenie się z pokładowymi zasobami energii.

Marzeniem producenta byłoby zapewne powtórzenie lokalnego sukcesu w Ameryce Północnej i Europie, jednak prawdopodobieństwo, że taki wyczyn się uda, jest niewielkie. W USA ceny tradycyjnych paliw są obecnie na tyle niskie, że mało kto zawraca sobie głowę oszczędzaniem (taka filozofia już raz zgubiła Amerykanów - gdy ropa podrożała do rekordowego poziomu prawie 150 dolarów za baryłkę, nagle zdali sobie sprawę, że ekonomiczne samochody mają sens), na Starym Kontynencie zaś bardzo popularne są nowoczesne diesle (choć np. w Niemczech ich udział w rynku nowych aut ostatnio wyraźnie zmalał - w kwietniu wyniósł już tylko 28%), a i paliwa gazowe trzymają się mocno, więc popyt na hybrydy nie jest zbyt wysoki. Widać jednak, że technologia spalinowo-elektryczna ma rację bytu i nie stanowi tylko niszowego nurtu w motoryzacji. Tak jak garażowa muzyka grunge w latach 90. XX w. wdarła się na listy przebojów pop, tak i dziś samochody hybrydowe powoli przedostają się do samochodowego „mainstreamu”. Życzymy kolejnych hitów!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Honda, Samar



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.