REKLAMA
21.02.2011

Hybryda w każdym modelu

Napędy hybrydowe są jednym z trzech głównych nurtów rozwoju technologi samochodów w koncernie Mercedesa. Obok konsekwentnie rozwijanych proekologicznych rozwiązań w klasycznych silnikach spalinowych (BlueEFFICENCY) oraz samochodów w grupie tzw. zeroemisyjnych (elektryczne i zasilane ogniwami paliwowymi), technologia hybrydowa stosowana będzie coraz powszechniej.
REKLAMA
S 400 HybridMercedesS 400 Hybrid

Mercedes zdefiniował kierunki wspomnianego rozwoju jako optymalizację istniejących rozwiązań, hybrydyzację, czyli wprowadzanie napędów hybrydowych do już oferowanych modeli oraz elektryfikację samochodów. Obecne rozwiązania konstrukcyjne pozwalają na budowę pojazdów zdolnych ograniczyć nie tylko ilość zużywanego paliwa, ale przede wszystkim ograniczyć ilość emitowanych do atmosfery szkodliwych dla zdrowia produktów spalania.

Mercedes od wielu lat pracuje nad samochodami łączącymi zalety silnika spalinowego z napędem elektrycznym. Obecnie stuttgarcki producent sprzedaje cztery samochody z napędem hybrydowym: osobowego Mercedesa S 400 Hybrid, SUV-a ML 450 Hybrid (tylko w USA), zwycięzcę w konkursie International Truck of the Year 2011 - Mercedesa Atego oraz hybrydowy autobus Mercedes Citaro. Doświadczenia konstruktorów ze Stuttgartu pozwoliły na określenie planu rozwoju samochodów hybrydowych Mercedesa. Już w roku 2016, wszystkie osobowe modele z gwiazdą na masce dostępne będą także w wersji spalinowo-elektrycznej.

Elementy składowe układu hybrydowego w Mercedesie S 400 HybridMercedesElementy składowe układu hybrydowego w Mercedesie S 400 Hybrid

Na jesień tego roku zaplanowano premierę napędu hybrydowego z wykorzystaniem silnika wysokoprężnego. System taki znajdzie się pod maską E klasy. Koncern pracuje także nad systemem Plug-in Hybrid - modułowego napędu hybrydowego opartego na silniku elektrycznym zasilanym energią z akumulatorów ładowanych z sieci lub generatora napędzanego silnikiem spalinowym. Technologia ta jest od pewnego czasu testowana m. in. w Sprinterach. Została także zademonstrowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2009 roku w Mercedesie S 500.

Układy hybrydowe trafić mają najpierw pod maski modeli klas C i E. Następnie, sukcesywnie będą wprowadzane do każdej modelowej Mercedesa. Łącznie, na prace badawcze i wdrożeniowe rozwiązań proekologicznych we wszystkich trzech kierunkach rozwoju niemiecki potentat planuje przeznaczyć 2,8 mld dolarów, co stanowi połowę całego budżetu badawczego.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: Mercedes Benz Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.