REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Solaris Bus&Coach / Solaris Urbino 18 Hybrid w Hanowerze poprzednie następne
15.05.2013

Hybrydy Solarisa w Pilźnie i Hanowerze

Hybrydy Solarisa w Pilźnie i Hanowerze fot Solaris Bus&Coach

Polska firma Solaris kontynuuje rozwój konstrukcji autobusów hybrydowych, które znajdują coraz liczniejszych nabywców. W ostatnim czasie zmaterializowała się współpraca z czeskim dostawcą podzespołów elektrycznych oraz podpisano kontrakt na dostawę 42 autobusów hybrydowych.
REKLAMA

Kontrakt ten został podpisany z operującym na terenie Hanoweru przewoźnikiem üstra, który eksploatuje już 63 Solarisy. Umowa będzie realizowana w latach 2013-2016 i obejmuje dostawy 26 autobusów hybrydowych „solo” (12-metrowych) i 16 przegubowych Urbino 18 Hybrid (18-metrowych). W 2013 r. dostarczonych będzie po 10 egzemplarzy Urbino 12 Hybrid i Urbino 18 Hybrid.

Kontrakt ten jest kolejnym dużym zamówieniem z rynku niemieckiego, na który Solaris dostarczył już prawie 2 tys. pojazdów.

Cieszymy się ze współpracy z Solarisem. Widzimy w nim niezawodnego i innowacyjnego partnera gwarantującego dostawy autobusów o bardzo wysokiej jakości, przy zachowaniu konkurencyjnych cen. Wysoko oceniamy elastyczność firmy, bliskie kontakty z klientem oraz zaangażowanie w działania posprzedażowe

André Neiß, Prezes Zarządu üstra

Pojazdy Solarisa wniosły pokaźny wkład w modernizację naszej floty w ostatnich latach. Jakość i niezawodność autobusów doceniają pasażerowie, jak i fachowcy, mechanicy odpowiadający za utrzymanie naszej floty. Nowo pozyskane autobusy hybrydowe są dowodem, iż Solaris nawet przy zaawansowanych technologiach potrafi szybko i z powodzeniem reagować na potrzeby klienta

Wilhelm Lindenberg, Członek Zarządu üstra

Solaris produkuje autobusy hybrydowe od 2006 r. Firma była pierwszym europejskim producentem pojazdów tego typu i oferuje obecnie, jako jedyny producent, 5 różnych modeli pojazdów hybrydowych. Pozwala to dobrać najlepsze do warunków użytkowania rozwiązanie.

Najnowszym autobusem hybrydowym Solarisa jest pojazd 12-metrowy skonstruowany we współpracy z firmą Skoda Electric. Rozpoczął on właśnie eksploatację w czeskim Pilźnie, gdzie jest wykorzystywany na liniach przebiegających przez ścisłe centrum miasta, po którym mogą poruszać się tylko pojazdy najbardziej ekologiczne.

Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin. Dodatkowo może przejechać całkowicie bezemisyjnie do 10 km, bez konieczności ładowania baterii za pomocą generatora Diesla. Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań

Karel Majer, dyrektor Skoda Electric

Zużycie paliwa zmniejszone o kilkadziesiąt procent jest wynikiem odzyskiwania energii wytwarzanej w czasie hamowania pojazdu.

Jest ona magazynowana w bateriach i superkondensatorach, a następnie wykorzystywana podczas jazdy. W trakcie prac nad pojazdem wiele uwagi poświęciliśmy maksymalizacji redukcji zużycia paliwa we wszystkich modułach operacyjnych

Jiří Flajtingr, szef projektu autobusów hybrydowych Skoda Electric

Przygotowania wspólnego projektu 12-metrowego, niskopodłogowego autobusu hybrydowego firmy SolarisSkoda Electric Pilzno rozpoczęły w 2009 r. W pracach rozwojowych uczestniczyli także naukowcy z Wydziału Elektrotechniki Uniwersytetu w Pilźnie.

Od momentu rozpoczęcia produkcji autobusów hybrydowych w 2006 r. Solaris dostarczył już ponad 200 pojazdów tego typu, które są użytkowane w Belgii, Finlandii, Francji, Niemczech, Norwegii, Polsce Szwajcarii oraz na Litwie.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Solaris Bus&Coach



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.