06.10.2011

Mean Green - rekordowa hybryda Volvo

Pojazdy o napędzie alternatywnym raz po raz udowadniają, że są czymś więcej niż tylko ułomnymi odmianami modeli zasilanych konwencjonalnie. Kolejne potwierdzenie nadeszło ze Szwecji, gdzie zmodyfikowane ciężarowe Volvo VN ustanowiło trzy rekordy prędkości w swojej klasie. Rozpędzony do ponad 200 km/h ciągnik siodłowy to dopiero musi być widok...
REKLAMA
VN Hybrid Mean Green. Czy poza rozgłosem można coś zyskać bijąc rekord prędkości ciężarówką? Można przeszczepić rozwiązania użyte w rekordowym egzemplarzu do modeli seryjnych, a to już wymierna korzyśćVolvo TrucksVN Hybrid Mean Green. Czy poza rozgłosem można coś zyskać bijąc rekord prędkości ciężarówką? Można przeszczepić rozwiązania użyte w rekordowym egzemplarzu do modeli seryjnych, a to już wymierna korzyść

Za kierownicą Mean Green (w wolnym tłumaczeniu, Zielony i Wściekły) zasiadł szwedzki kierowca wyścigowy Boije Ovebrink, osiągający największe sukcesy w połowie lat 90. ubiegłego stulecia w torowych zmaganiach samochodów ciężarowych. Można powiedzieć, że to właściwy człowiek na właściwym miejscu. I rzeczywiście, ponieważ 28 czerwca 2011 r. na lotnisku Hultsfred Ovebrink poprowadził spalinowo-elektryczne Volvo tak sprawnie, że ustanowił trzy rekordy świata. Na razie nieoficjalne, ale o tym za chwilę.

Najpierw, głęboko zmodyfikowane VN Hybrid (kabina nadal przypomina oryginał, ale to tylko lekka, laminatowa „wydmuszka” z namalowanymi reflektorami i osłoną chłodnicy, jak auta startujące w serii Nascar - mają kojarzyć się z seryjnymi, ale nimi nie są) rozpędziło się do 115,349 km/h na dystansie 500 m ze startu zatrzymanego. Następnie podobną próbę przeprowadzono na odcinku o długości 1 km, kończąc ją wynikiem 152,253 km/h. Na koniec Mean Green pokonał kilometr ze startu lotnego, osiągając 218,780 km/h.

Boije Ovebrink i jego pupilekVolvo TrucksBoije Ovebrink i jego pupilek


Wszystkie powyższe rezultaty stanowią nowe rekordy świata, a raczej będą je stanowić, gdy obecny podczas przejazdów komisarz FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) zawiezie wyniki do analizy i oficjalnego potwierdzenia. Trzymamy kciuki, by ewentualne odstępstwa od opublikowanych pomiarów okazały się na korzyść dla Boije Ovebrinka i jego „łagodnego potwora”!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volvo Trucks



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.