27.11.2009

Pierwsze seryjne Fuso Canter Eco Hybrid u europejskiego klienta

Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) dostarczy dziesięć pierwszych ciężarówek Fuso Canter z napędem hybrydowym do Irlandii. Odbiorcą tych ekologicznych pojazdów ciężkich jest największy irlandzki dostawca energii elektrycznej, firma Electricity Supply Board (ESB) z Dublina. ESB zamierza wykorzystywać pojazdy do świadczenia usług serwisowych oraz do konserwacji infrastruktury w Irlandii. Irlandzki rząd udzielił specjalnego zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek hybrydowych do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową oferowaną w Europie.
REKLAMA
Mitsubishi Fuso Cantermedia.daimler.comMitsubishi Fuso Canter

Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na dziesięć Fuso Canter Eco Hybrid, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane przez MFTBC dla klientów spoza Japonii. W 2010 roku MFTBC planuje rozszerzyć sprzedaż tych pojazdów na wybrane rynki eksportowe. „Widząc sukces Fuso Canter Eco Hybrid w Japonii, chcemy podążać tą drogą i wykorzystać nasze szanse na całym świecie.” - mówi dr Albert Kirchmann, prezydent i CEO firmy MFTBC - „Jako Globalne Centrum Hybryd Daimler Trucks, Mitsubishi Fuso dąży do rozwoju oraz wdrażania do produkcji czystych, hybrydowych pojazdów użytkowych. Zamówienia z Irlandii i Australii potwierdzają duży popyt na te auta” - kontynuuje Kirchmann.

Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutował w lipcu 2006 roku. Od tamtej pory był oferowany tylko na macierzystym rynku. Już ponad 600 klientów doceniło tą lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Podczas testów konsumenckich Fuso Canter Eco Hybrid udowodniają swoją funkcjonalność również na rynku w Wielkiej Brytanii.

Mitsubishi Fuso Cantermedia.daimler.comMitsubishi Fuso Canter


Teraz pokażą swoje możliwość we flotach firm w Irlandii i Australii. Pojazdy, oprócz wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane również w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów.

„Jesteśmy dumni z wprowadzenia na międzynarodowy rynek pojazdu o niskiej emisji spalin, małym zużyciu paliwa i dużej niezawodności” - mówi Kai-Uwe Seidenfuß, wiceprezydent ds. sprzedaży i serwisu na rynkach światowych w MFTBC. „Jest to ważny krok w naszych dążeniach do wzmocnienia zainteresowania ciężarówkami hybrydowymi. Z tą myślą w 2010 roku wprowadzimy Fuso Canter Eco Hybrid do oferty wybranych rynków eksportowych” - dodaje Seidenfuß.

Mitsubishi Fuso Cantermedia.daimler.comMitsubishi Fuso Canter


Zaangażowanie MFTBC w rozwój napędów hybrydowych jest częścią strategicznej inicjatywy Daimler AG „Tworzymy Transport Przyszłości”. Projekt rozpoczęto w listopadzie 2007 r. i ma on na celu rozpowszechnienie korzystania z czystych, wydajnych systemów napędowych i alternatywnych rodzajów paliwa. Cel: urzeczywistnienie w przyszłości idei bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę na tej drodze, gdyż - w zależności od sposobu eksploatacji - umożliwia obniżenie zużycia paliwa aż o 30 procent.

Choć pojawienie się hybrydowych Canterów w Irlandii to pierwsza komercyjna dostawa tych aut do Europy, gościły one na Starym Kontynencie już wcześniej jako samochody testowe. Pod koniec stycznia 2008 r. (przekazanie pierwszych pojazdów nastąpiło dokładnie 29. dnia tego miesiąca) Deutsche Post World Net rozpoczęła próbne użytkowanie Mitsubishi Fuso (oraz Mercedesów Atego, również hybrydowych), kierując się zresztą pozytywnymi doświadczeniami zebranymi już dwa lata wcześniej przez japoński oddział DHL (ta firma kurierska jest częścią Deutsche Post World Net), korzystający z Canterów.

Mercedes Atego BlueTecmedia.daimler.comMercedes Atego BlueTec

Samochody trafiły do brytyjskiego DHL Express oraz niemieckiej poczty. Spodziewano się, że obydwa 7,5-tonowe auta będą ekonomiczniejsze o nawet 20% od swoich spalinowych odpowiedników używanych dotychczas, wykazując się przy tym wyraźnie niższą emisją dwutlenku węgla.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) z siedzibą w japońskim Kawasaki jest jednym z największych producentów pojazdów użytkowych w Azji. W 2008 roku przedsiębiorstwo sprzedało łącznie prawie 200 tys. pojazdów ciężarowych oraz autobusów. MFTBC wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG, właściciela 85% akcji firmy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski, Daimler AG
źródło: Daimler AG



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.