Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Panamera S Hybrid / Porsche poprzednie następne
04.04.2011

Porsche Panamera S Hybrid - oszczędzać, ale po co?

Porsche Panamera S Hybrid - oszczędzać, ale po co?  

Dziwnych doprawdy dożyliśmy czasów, skoro Porsche chwali się, że zbudowało najoszczędniejszy model w swoich dotychczasowych dziejach. Kiedyś nikt by na to nie patrzył - liczyły się moc, czas przyspieszania od 0 do „setki”, moc, jak najszybsze zaliczenie okrążenia Nürburgringu, no i oczywiście moc. Czy te czasy minęły bezpowrotnie?
REKLAMA
Panamera S HybridPorschePanamera S Hybrid

Raczej nie. Każdy kolejny samochód z herbem Stuttgartu wkomponowanym w logo nadal będzie szybszy, zwinniejszy i bardziej „wfotelwgniatający” niż poprzedni, tyle że przy tym mniej paliwożerny. Porsche będzie stopniowo stawać się wilkiem w owczej skórze, który mruczy zamiast ryczeć, ale nadal potrafi pokazać pazurki. Nie inaczej rzecz ma się z hybrydową Panamerą - potencjał do zawstydzania innych użytkowników dróg swoimi umiejętnościami ma nadal ogromny, jedynie apetyt na benzynę jej zmalał.

Pod maską pracuje, niedostępny w innych wersjach auta, krzepki 3-litrowy V6 z mechanicznym doładowaniem, osiągający „w pojedynkę” 333 KM. Uzupełnia go elektryczna jednostka (spełniająca także rolę generatora podczas hamowania) osiągająca 46 KM, które sumują się z „kucykami” generowanymi przez silnik spalinowy, dając łącznie 379 KM - zdecydowanie więcej, niż realnie potrzeba, ale miło wiedzieć, że ma się zapas. Dzieła dopełnia akumulator typu NiMH (niklowo-metalowo-wodorkowy), zapewniający bezemisyjny zasięg do 2 km przy prędkości nieprzekraczającej 85 km/h. Całość współgra za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu Tiptronic S.

Panamera S HybridPorschePanamera S Hybrid
Panamera S HybridPorschePanamera S Hybrid


Osiągi hybrydowej Panamery bez trudu zamkną usta wieszczom końca Porsche. Czterodrzwiowe Gran Turismo rozpędza się od startu z miejsca do 100 km/h w 6 s i przyspiesza bez zadyszki do momentu osiągnięcia 270 km/h. Podczas jazdy autostradowej zestałymi prędkościami do 165 km/h, benzynowa V-szóstka jest okresowo odłączana dla zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo oraz emisji dwutlenku węgla. W efekcie, średnie spalanie ma wynosić, według danych fabrycznych, jedynie 7,1 l/100 km, a z wydechu ulatywać 167 g CO2 na kilometr. Kto chciał zawsze mieć w garażu Porsche, ale wysoka świadomość ekologiczna nie pozwalała mu na to, może z czystym sumieniem myśleć o limuzynie z Zuffenhausen. Sprzedaż na rodzimym rynku niemieckim startuje w czerwcu 2011, a ceny zaczynają się od, bagatela, 106185 euro. To drożej niż wszystkie modele z wyjątkiem „topowego” Turbo, ale przecież nikt nie powiedział, że oszczędzanie nie wymaga pewnych poświęceń.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Porsche



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.