Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Renault Premium Hybrys jako śmieciarka / Renault poprzednie następne
05.09.2011

Renault Premium Hybrys - już w eksploatacji

Renault Premium Hybrys - już w eksploatacji  

Renault Trucks, producent pojazdów użytkowych, dostarczył pierwsze ciężarówki hybrydowe dla firmy Norbert Dentressangle. Pojazdy z napędem spalinowo-elektrycznym już w niedługim czasie wyjadą na drogi.
REKLAMA

Firma będzie używać podwozi dystrybucyjnych Premium Distrution Hybrys, których ładowność wynosi 19 t. W hybrydowym, równoległym układzie napędowym (4x2) zastosowano silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 227 kW, którego parametry są uzupełniane przez elektryczną jednostkę napędową (synchroniczny silnik prądu zmiennego z magnesami trwałymi). Dysponuje ona mocą ciągłą 70 kW. Chwilowa wartość tego parametru sięga 100 kW.

Renault Premium Hybrys w barwach firmy Norbert DentressangleRenaultRenault Premium Hybrys w barwach firmy Norbert Dentressangle

Silnik elektryczny jest umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Zastosowano zautomatyzowaną przekładnię Optidriver+.

Odzyskiwana w procesie hamowania energia jest magazynowana w akumulatorze trakcyjnym wyposażonym w chłodzenie cieczowe. Jest on zbudowany z ogniw litowo-jonowych. Jego nominalne napięcie wynosi 600 V, przy zdolności zmagazynowania 1200 Wh energii. Pozwala to na pobór 120 kW mocy.

Samochód rusza z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Po uzyskaniu prędkości około 20 km/h do pracy włącza się silnik spalinowy. Nie pracuje on zatem w zakresie, w którym zużywa najwięcej paliwa. Zmniejszanie prędkości samochodu przestawia silnik elektryczny w tryb pracy prądnicowej, a wytwarzane wtedy napięcie elektryczne jest kierowane do akumulatora trakcyjnego.

Według przedstawicieli producenta napęd spalinowo-elektryczny w Renault Premium zmniejsza zużycie paliwa o 20% (w stosunku do dieslowskiego), dzięki czemu pojazd charakteryzuje się mniejszą emisją szkodliwych składników spalin oraz hałasu (do 20 km/h pracuje wyłącznie silnik elektryczny).

Renault Premium Hybrys w barwach firmy ColasRenaultRenault Premium Hybrys w barwach firmy Colas

Tego typu pojazdy były już testowane w warunkach normalnej eksploatacji. Przykładem jest eksploatacja Premium w firmie Colas, która używała samochód do dystrybucji kruszyw i innych materiałów budowlanych w rejonie Lyonu. Uzyskano wyniki jeszcze lepsze niż podawane przez producenta. Użytkownik deklarował, że po 10 tys. przebiegu zmniejszenie zużycia paliwa w stosunku do pojazdu napędzanego wyłącznie silnikiem o zapłonie samoczynnym wyniosło 24 %.

Czekamy na kolejne zastosowanie takich pojazdów, mając świadomość, że zastosowanie hybrydowych układów napędowych, szczególnie w pojazdach miejskich przyczynia się do poprawy komfortu życia w aglomeracjach, poprzez zmniejszenie emisji hałasu i szkodliwych składników spalin.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Renault



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.