15.04.2013

Tanie w eksploatacji hybrydowe Toyoty

Przedstawiciele Toyoty przekonują, że pojazdy hybrydowe charakteryzują się najwyższą na rynku bezawaryjnością oraz niskimi kosztami eksploatacji. Kilkuletni okres użytkowania podobno z nawiązką rekompensuje, większe w stosunku do pojazdu napędzanego konwencjonalnie, koszty zakupu samochodu hybrydowego.
REKLAMA

Wynika to zarówno z niższych kosztów eksploatacji związanych z zakupem paliwa (szczególnie jeśli pojazd jest używany w ruchu miejskim) oraz niższych kosztów obsługi i naprawy.

Przykładowo, hybrydowy Auris, dzięki odpowiedniej konfiguracji układu napędowego, zużywa w mieście tylko 3,7 l paliwa na 100 km. Według Toyoty jest to wynik wyraźnie niższy niż w pojazdach z silnikami Diesla o ekologicznej charakterystyce oraz około 2 l/100 km niższy w porównaniu z najbardziej ekonomicznymi pojazdami benzynowymi.

Duży odzysk energii hamowania powoduje, że 60% mocy niezbędnej do zatrzymywania pojazdu pochodzi właśnie z hybrydowego układu napędowego. Dzięki temu zmniejsza się zużycie elementów ciernych w hamulcach samochodów hybrydowych.

Toyota Priusfot. gazeo.plPrius na podnośniku to podobno rzadki widok

Dowodzą tego badania, którym poddano 214 Priusów w Europie. Wykazały one, że średni przebieg do wymiany klocków hamulcowych w tych samochodach wynosi:

  • 96 tys. km dla hamulców przednich,
  • 124 tys. km dla klocków osi tylnej.

Podobne wyniki zanotowano w Aurisie Hybrid.

Według danych serwisowych Toyoty Motor Poland w 2012 r. klocki hamulcowe w Toyocie Prius były wymieniane dwukrotnie rzadziej niż w Avensisie z tradycyjnym napędem spalinowym.

Dodatkowym atutem samochodów hybrydowych Toyoty, pod względem obsługi i ewentualnej naprawy, jest brak pasków klinowych napędzających osprzęt silnika (np. alternator) bo jest on zintegrowany z układem napędowym (rolę rozrusznika i alternatora pełni elektryczny silnik napędowy).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Wirtualny Nowy Przemysł



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.