REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
V70 PHEV / Volvo poprzednie następne
02.06.2009

Volvo V70 PHEV - paliwo z kontaktu

Volvo V70 PHEV - paliwo z kontaktu  

Volvo ogłosiło, że do 2012 r. chce wypuścić na rynek seryjny samochód hybrydowy typu plug-in, czyli auto elektryczne, w którym silnik spalinowy pełni rolę generatora energii. Aby osiągnąć ten ambitny cel, Szwedzi zacieśniają trwającą od 2007 r. współpracę z potentatem branży energetycznej, firmą Vattenfall.
REKLAMA
V70 PHEVVolvoV70 PHEV

Nim elektryczno-spalinowa przyszłość stanie się teraźniejszością, Volvo będzie testować 3 egzemplarze testowe w ramach programu badawczego. Jego celem będzie poznanie nawyków kierowców (również pod względem ładowania akumulatorów), tak by model produkcyjny był możliwie najwydajniejszy i spełniał wszystkie oczekiwania potencjalnych użytkowników. Równocześnie Vattenfall podejmie pracę nad usprawnieniem procesu „tankowania prądem” i rozwojem infrastruktury publicznych punktów uzupełniania baterii.

Prototypowe V70 ma konwencjonalny silnik (nie podano szczegółów, ale z pewnością jest to jednostka o małej objętości i niskiej emisji spalin), przystosowany do zasilania paliwami syntetycznymi oraz zamontowany z tyłu motor elektryczny, czerpiący moc z ogniw litowo-jonowych o pojemności 11,3 kWh. Ładowanie zajmuje ok. 5 godzin po podłączeniu do standardowego gniazdka, ponadto energia odzyskiwana jest podczas hamowania. Wersja ostateczna, która wyjedzie na drogi za 3 lata, nie będzie identyczna z obecnie testowaną, ale zebrane teraz spostrzeżenia zostaną z pewnością wykorzystane na jej korzyść.

V70 PHEVVolvoV70 PHEV

Technologia plug-in nie należy do tanich, jednak przyszłych nabywców może zachęcić perspektywa wyraźnej obniżki kosztów eksploatacji. Przedstawiciele Volvo twierdzą, że bieżące utrzymanie hybrydy bardziej elektrycznej niż spalinowej kosztuje zaledwie 1/3 tego, co pochłania jazda samochodem konwencjonalnym. Przynajmniej w porównaniu z benzyną i olejem napędowym - jesteśmy pewni, że przewaga nad LPG czy CNG nie jest aż tak widoczna.

Szwedzi nie podali na razie żadnych konkretnych danych na temat emisji CO2 i innych szkodliwych związków. Być może jest na to za wcześnie, ponieważ hybrydowe V70 dopiero rozpoczyna zbieranie danych, które posłużą twórcom seryjnego następcy. Efekty testów na pewno poznamy wkrótce, o czym nie omieszkamy Cię, drogi Czytelniku, jak najszybciej poinformować.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volvo



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.