17.01.2011

G-Power Hurricane GS - nowy rekordzista

Pamiętacie bijące rekordy prędkości na autogazie BMW serii 1 i 3? Niezwykłe to były samochody, ale przyszła pora, by ustąpiły miejsca szybszemu następcy. Co znamienne, i on pochodzi spod znaku herbu Bawarii, a do zasilania LPG - jak i tamte auta - przygotował go tuner. Oto „podkręcone” M5, które pali dużo, ale tanio!
REKLAMA
G-Power Hurricane GSG-PowerHurricane GS

Hurricane GS opiera się na jednym z najlepszych i naszym zdaniem najładniejszych modeli „Bimmera” ostatnich lat - M5 serii E60, pozostającym na razie bez następcy („piątka” F10 nie doczekała się jeszcze wersji sportowej). Samochód otrzymał pakiet ekonomiczno-wzmacniający SK II, w którego skład, poza instalacją gazową, weszły m. in. dwie sprężarki mechaniczne ASA, intercooler chłodzony cieczą, wyczynowy wydech SPEED-Flow, wzmocnione zawieszenie i hamulce oraz przeprogramowany sterownik silnika. W efekcie, 5-litrowy motor V10 zyskał 153 KM mocy (teraz ma ich zawrotną liczbę 660) oraz 130 Nm momentu obrotowego (uprzednio 520, teraz 650). Co to oznacza? Z punktu widzenia kodeksu drogowego, nic dobrego, ale dla kierowcy wręcz przeciwnie!

Adekwatnie do nazwy, samochód przyspiesza jak huragan. Pierwszą „setkę” zalicza w 4,6 s od startu, z drugą rozprawia się w 11,4 s, licząc nie od momentu osiągnięcia 100 km/h, lecz od chwili ruszenia z miejsca! Postawiony na 20-calowych kutych felgach potwór dostaje zadyszki dopiero po dojściu wskazówki prędkościomierza do wartości 333 km/h. Tylko dla orłów...

G-Power Hurricane GSG-PowerTe końcówki wydechu ogłaszają donośny manifest wzmocnionego silnika światu

O ile jednak poprzednie najszybsze auta świata na LPG (AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED i Hartge BMW serii 1 V300+) były pojedynczymi egzemplarzami pokazowymi, tego rekordzistę można mieć we własnym garażu. Wystarczy dostarczyć do firmy G-Power BMW M5 oraz wyłożyć 33571 euro na części dodające mocy i obniżające koszty eksploatacji, plus cena ich montażu. Aha, za wspomniane felgi trzeba dopłacić jeszcze 7635 euro. Zwrócą się po roku tańszej o połowę jazdy, a do tego można mieć o 15% lżejsze sumienie, ponieważ właśnie o tyle mniej CO2 emituje Hurricane GS w porównaniu z modelem benzynowym.

Adaptacji dokonano przy użyciu dwóch zestawów sekwencyjnego wtrysku gazu marki Landi Renzo, po jednym na każdy rząd cylindrów. Identyczny zestaw witamin i suplement diety w jednym jest dostępny także do wychodzącego z produkcji modelu M6. Ktoś jeszcze uważa, że BMW i LPG to źle dobrana para?


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: G-Power



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.