Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Hummer Jumbo LPG - duży człowiek, duże auto - czekamy na ripostę Pudziana / GeigerCars poprzednie następne
14.01.2013

Hummer H2 Jumbo LPG - rozmiar ma znaczenie

Hummer H2 Jumbo LPG - rozmiar ma znaczenie fot. GeigerCars

Wszystko jest względne. Są ludzie, którym nawet Hummer wydaje się nie dość duży. Niemiecki aktor Jumbo Schreiner, samemu będąc człowiekiem słusznej postury, zamówił egzemplarz dopasowany do swoich „olbrzymich” potrzeb.
REKLAMA
Hummer Jumbo LPGGeigerCarsHummer Jumbo LPG - kierowca i jego pupil

Hummer zawsze budził skrajne emocje. Jedni kochali go za to, że nachalnie zwracał na siebie uwagę, inni – z dokładnie tego samego powodu – szczerze nienawidzili. Stąd niedaleko do ekstremum ocierającego się o fundamentalizm, którego przykład widzimy na zdjęciach. Monstrualne koła, radykalnie zwiększony prześwit i – jakby tego było mało – kolor jaskrawszy niż neon. Ten samochód na pewno nie zniknie w tłumie, choćby nie wiem jak się starał.

Oto garść „mocnych” konkretów: chromowane felgi 20-calowe, skok zawieszenia poprawiony o 10 cali (Bóg jeden wie, po co), osłona przedniego mostu z emblematem H2 (niech drogowy plankton z daleka widzi, co go za chwilę pochłonie), efektowne stopnie wejściowe (nie lepsza byłaby drabinka?) i, dla mało spostrzegawczych, pomarańczowy lakier i odpowiednio czytelne oznakowanie boczne, mówiące o rozmiarze (samochodu oczywiście). W środku czarna skóra, dwustrefowa klimatyzacja i nawigacja z systemem audio-wideo marki Kenwood. Nawet niewidomemu oczy wyszłyby na wierzch z wrażenia! A na pewno ze zdziwienia.

Hummer Jumbo LPGGeigerCarsHummer Jumbo LPG - trochę lansu nikomu jeszcze nie zaszkodziło...

Gwoździem programu jest oczywiście instalacja LPG. Najwyraźniej Herr Schreiner to osobnik nie do końca wyzuty ze zdrowego rozsądku, który widocznie doszedł do słusznego wniosku, że skoro i tak będzie przepłacał za paliwo do swojego „dużego resoraka” (bo jakżeby inaczej, kiedy jeździ się żarłocznym monstrum z 6,2-litrową V-ósemką o mocy 397 KM pod maską), warto marnować pieniądze na mniejszą skalę niż przy standardowym zasilaniu benzynowym. Ponieważ auto jest w zasadzie pick-upem, zbiornik czystszego i tańszego paliwa zamontowano w skrzyni ładunkowej (do której dostęp jest możliwy już chyba tylko z użyciem żurawia). Cylinder ma pojemność 200 l, co przy standardowym zapotrzebowaniu jednostki napędowej pomnożonym przez dokonane modyfikacje powinno wystarczyć na jakieś... 40-50 km. A tak na poważnie, nawet zakładając apetyt na poziomie 30 l/100 km realny wydaje się zasięg w okolicach 600 km. Nieźle.

Hummer Jumbo LPGGeigerCarsHummer Jumbo LPG - tej skrzyni ładunkowej na pewno nikt nie okradnie podczas postoju na światłach, w każdym razie nie bez drabiny

Czy taki samochód można, ze względu na zastąpienie benzyny autogazem, uznać za ekonomiczny i ekologiczny? W bardzo, ale to bardzo relatywnym ujęciu tak, ponieważ emituje mniej i kosztuje mniej w utrzymaniu niż przed adaptacją. Rzecz w tym, że Jumbo jest już po drugiej stronie granicy, po przekroczeniu której nie sposób, bez względu na wszystko, uznać go obiektywnie za pojazd oszczędzający pieniądze kierowcy i środowisko naturalne pingwinów, niedźwiedzi polarnych i morsów. Nie woła o pomstę do nieba tak głośno, jak robiłby to bez konwersji na zasilanie LPG, ale na pewno nie pozostaje pod tym względem cicho jak mysz pod miotłą. Jak więc na niego patrzeć? Dokładnie tak, jak na każdy pojazd z wymierającego rodu Hummerów. Kochaj albo rzuć!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: GeigerCars



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.