REKLAMA
LPG
22.07.2010

Citroen C4 - będzie wersja LPG!

Producenci samochodów najwyraźniej zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że dominacja diesli nie może trwać wiecznie. Technologia skomplikowana, droga i za normami emisji coraz trudniej nadążyć. Dlatego też mnożą się nowe modele zasilane gazem płynnym, a zapowiedź wprowadzenia kolejnego przedstawiciela tego gatunku przygotowali właśnie Francuzi.
REKLAMA
Citroen C4fot. CitroenCitroen C4

Choć oficjalna, uroczysta premiera dla publiczności nastąpi dopiero jesienią podczas salonu samochodowego w Paryżu, Citroen już teraz udostępnił pierwsze informacje i zdjęcia swojego najnowszego kompaktu. Trudno nie odnieść wrażenia, że ekstrawagancka francuska marka nieco „ugrzeczniła” styl, rezygnując częściowo z oryginalnego wyglądu poprzednika. Ale może właśnie o oto chodzi - konserwatyzm i odrobina konformizmu pomagają sprzyjać różnym gustom i naganiają klientów, których dotąd odstręczałby nazbyt „krzykliwy” wygląd. W tym szaleństwie jest metoda...

Producent przewidział dla swojego najmłodszego dziecka łącznie 6 silników.

Citroen C4 wnętrzefot. CitroenCitroen C4 wnętrze

Trzy z nich to diesle, które z premedytacją pominiemy, pozostałe to poczciwe „benzyniaki” w różnych wariantach pojemności i mocy. Mamy więc 95-konną jednostkę 1,4 (5 biegów przełączanych ręcznie) oraz dwie odmiany 1,6 - wolnossącą (ze skrzynią 5-biegową ręczną lub 4-biegowym automatem, do wyboru) i turbo (z sekwencyjną „szóstką”), o mocy, odpowiednio, 120 i 155 KM. Model napędzany LPG będzie oferowany z motorem pośrednim, a więc ze słabszą wersją większego silnika. Więcej szczegółów, takich jak zużycie paliwa, emisja CO2 czy ceny, na razie nie ujawniono. Wiadomo natomiast, że bagażnik będzie miał teraz 408 l, czyli aż o 82 l więcej niż w ustępującym wydaniu. To dobrze - zmieści się większy zbiornik na LPG!

Citroen C4fot. CitroenCitroen C4

Wiadomo natomiast, że nowy C4 straci stylizowany na coupe model 3-drzwiowy. Przynajmniej w formie znanej dotychczas, ponieważ auto jako takie przetrwa. Oferowane będzie jednak pod postacią lepiej wyposażonego, nastawionego bardziej na nabywców aut z metką „premium” DS4, którego zapowiedź o nazwie DS High Rider można było zobaczyć podczas wystawy w Genewie wiosną 2010 r. Niewykluczone, że seryjna „deeska” zadebiutuje na paryskim parkiecie obok podstawowej gamy C4, jednak w przypadku modelu z nieco wyższej półki nie spodziewamy się opcjonalnego zasilania gazem. A szkoda, zamożniejsi klienci też mogą lubić oszczędzać...




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Citroen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.