REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. DR Motor / Odpowiednio wyposażony, CityCross może być całkiem rozsądną alternatywą wobec modeli bardziej uznanych marek poprzednie następne
19.08.2013

DR CityCross - cena i styl

DR CityCross - cena i styl fot. DR Motor

Do listy marek oferujących w Europie montaż fabrycznych lub dedykowanych instalacji gazowych do nowych egzemplarzy swoich modeli trzeba dopisać kolejną – włoską DR Motor. Gamę właśnie rozszerzono o małego crossovera CityCross, którego można zamawiać w wersjach LPG lub CNG.
REKLAMA
DR CityCrossfot. DR MotorNie to ładne, co ładne, ale co się komu podoba. I tej wersji się trzymajmy

Na początek słowo o korzeniach DR Motor, które większości czytelników wyda się zapewne tworem z Księżyca. Firma nie wzięła się jednak znikąd i stanowi rodzaj własnej marki dla sprzedawanych we Włoszech produktów chińskiego koncernu Chery Automobile. Są więc maluchy DR1 i DR2 oraz kompaktowy SUV DR5, zdradzający (zwłaszcza oglądany z boku) zaskakujące podobieństwo do starej Toyoty RAV4. Całe przedsięwzięcie działa mniej więcej tak, że z Państwa Środka docierają do Italii samochody, które już na miejscu otrzymują szczyptę włoskiego stylu i trafiają na rynek. Czy to się sprzedaje? Najwyraźniej, skoro firma wprowadza do oferty nowy model, a sieć sprzedażowo-serwisowa obejmuje już kilkadziesiąt punktów na terenie Półwyspu Apenińskiego.

No dobrze, skupmy się na naszym bohaterze, czyli modelu CityCross. W jego stylistyce pobrzmiewają echa Fiata Grande Punto, a proporcje całości wydają się miejscami nieco zaburzone, ale kto by się tym przejmował w samochodzie za niecałe 10 tys. euro? Auto jest oferowane tylko z jednym silnikiem (benzynowym o pojemności 1,3 l i mocy 83 KM, co powinno wystarczyć do wprawiania w ruch wysokiego na prawie 1,6 m hatchbacka o długości 3,86 m), można za to wybierać między instalacjami CNG i LPG. Jednostka napędowa generuje skromny moment obrotowy o wartości 114 Nm, który jednak w połączeniu z mocą zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w akceptowalnym czasie 12,5 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 156 km/h.

DR CityCross - widok z tyłufot. DR MotorOryginalny czy przekombinowany? Rzecz gustu

Bagażnik CityCrossa mieści 370 l ładunku przy standardowym położeniu siedzeń i aż 1200 l po ich złożeniu. Spodziewamy się, że gdzieś pod podłogą „kufra” znajdują się zbiorniki gazu, jednak producent najwyraźniej zazdrośnie strzeże swoich sekretów i nie udziela informacji o miejscu montażu ani pojemności butli. Zużycie paliwa to również tajemnica, ale bazując na oficjalnych danych technicznych nieco mniejszego DR2 wnioskujemy, że crossover powinien palić w mieście ok. 8 l benzyny na 100 km i ok. 5,5 l/100 km w trasie. Dodajmy do tego po ok. 1 l/100 km po przełączeniu zasilania na LPG i mamy całkiem ekonomiczny, modnie wyglądający samochód, który w swojej ojczyźnie (tzn. tej europejskiej) kosztuje zaledwie 9980 euro. Zgoda, że w przeliczeniu chińsko-włoski egzotyk za 40 tys. zł to może nie jest okazja rodem z urodzin hipermarketu, ale we Włoszech cena CityCrossa to pewnie równowartość 6-8 pensji ludzi, którzy mogą chcieć to auto kupić. A to już brzmi całkiem atrakcyjnie...




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: DR Motor



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.