REKLAMA
LPG
10.01.2014

Dacia Lodgy i Dokker LPG - dużo i tanio

Mało które samochody oferują lepszą relację ceny do wartości niż modele rumuńskiej Dacii. Wyposażone w instalacje gazowe, auta te jeszcze zyskują na atrakcyjności. Na rynku niemieckim właśnie pojawiły się kolejne dwa murowane hity „budżetowej” marki ze stajni Renault. A może i trzy...
REKLAMA
Dacia Lodgyfot. DaciaPojemność małego autobusu w cenie i przy kosztach bieżących miejskiego auta, czyli Lodgy w pełnej krasie. Dokker dokłada do tego praktyczność w postaci przesuwanych drzwi bocznych

W salonach po tamtej stronie Odry można już zamawiać Lodgy i Dokkera (tego drugiego w wersjach osobowej i dostawczej) z dedykowanymi instalacjami LPG. Co ciekawe, systemy zasilania gazem skroplonym są teraz oferowane bez żadnych dopłat, a więc oszczędności zostają w kieszeni od pierwszego kilometra jazdy. Dacia wie, co robi działając w ten sposób – między styczniem a listopadem 2013 r. w Niemczech zarejestrowano ponad dwa razy więcej nowych samochodów na gaz tej marki niż jakiejkolwiek innej. Rozdając instalacje LPG darmo, Dacia jest na dobrej drodze, by jeszcze bardziej zdyskontować rywali.

Rumuńskim autom pomagają też na pewno przystępne ceny. Siedmioosobowe Lodgy, wyposażone w 84-konny silnik 1,6 MPI napędzany autogazem, kosztuje tylko 11490 euro, czyli równowartość dziesięciu niewygórowanych pensji (w niemieckich warunkach). Auto potrzebuje, według danych fabrycznych, jedynie 8,6 l gazu na 100 km, przy czym wydycha do atmosfery 139 g CO2/km. W trybie benzynowym spalanie jest naturalnie niższe (6,7 l/100 km), ale mimo to emisja pozostaje na wyższym poziomie (155 g/km). Wersje lepiej wyposażone kosztują, odpowiednio, 12190 i 13290 euro.

Osobowego Dokkera z takim samym silnikiem można mieć już od 10490 euro. Już najtańsza wersja jest wyposażona w drzwi przesuwane po obu stronach nadwozia. Mistrzem relacji wartości do ceny jest jednak odmiana dostawcza, której ceny startują z poziomu zaledwie 8490 euro. I nie jest to wcale „golas” – w wyposażeniu seryjnym ma centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz praktyczną półkę nad przednią szybą.

Wszystkie trzy samochody (Lodgy i dwie wersje Dokkera) są wyposażane w 34-litrowe zbiorniki autogazu, montowane we wnękach kół zapasowych. Auta objęte są gwarancją przez 3 lata z limitem przebiegu do 100 tys. km. Przy takich warunkach i cenach, śmiemy twierdzić, że vany Dacii będą sprzedawać się same. Biorąc pod uwagę wyższe wymagania niemieckich nabywców, może nie należy spodziewać się kolejek pod salonami rumuńskiej marki, ale kiedy modele te zawitają do Polski – a wedle wszelkiego prawdopodobieństwa nastąpi to wcześniej niż później – mogą stać się dużymi hitami. Bo czy nie znaleźliby się chętni na auta, którymi można przewieźć 7 osób na dystansie 100 km za niecałe 23 zł?


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Kraftstoff Info, Dacia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.