REKLAMA
LPG
16.09.2017

Fiat Tipo LPG - sedan prosto z fabryki

Życzenia się jednak czasem spełniają – do fabrycznie konwertowanych Fiatów Tipo w wersjach hatchback i kombi dołącza odmiana sedan, którą do tej pory można było mieć tylko z instalacją dedykowaną. Szczegóły poniżej!
REKLAMA

Jak wskazywaliśmy w naszym teście, wolnossący silnik 1,4 o mocy 95 KM to nieco za mało, by sprawnie poruszać Fiata Tipo. I to nie jest nawet kwestia mocy, ale raczej skromnego momentu obrotowego. Turbodoładowana jednostka 1,4 T-Jet o mocy 120 KM oferuje wyraźnie więcej siły napędowej (215 wobec 127 Nm) i wreszcie można ją zamówić do Tipo sedana, zresztą wyłącznie w połączeniu z instalacją gazową. Kto chciałby więcej mocy i samej benzyny, ma w odwodzie silnik 1,6 E-Torq standardowo zestawiany z automatyczną skrzynią biegów, ale wspominamy o nim jedynie w ramach ciekawostki.

Fiat Tipo sedanfot. FiatDzięki nowemu silnikowi Tipo sedan zyska osiągi mające szansę zrobić tak samo dobre wrażenie, jak jego wygląd

Decyzja o poszerzeniu palety o sedana (który, notabene, jest najtańszą odmianą nadwoziową Tipo – kosztuje o 6000 zł mniej niż hatchback i o 9500 zł mniej niż kombi) nie zaskakuje, kiedy wziąć pod uwagę, że co dziesiąty egzemplarz każdej z pozostałych wersji tego modelu wyjeżdżał z salonu właśnie z silnikiem 1,4 T-Jet i fabryczną instalacją LPG. W przypadku sedana wynik ten może okazać się jeszcze lepszy właśnie ze względu na jego niższą cenę – wariant trójbryłowy doposażony w system zasilania gazem kosztuje nadal mniej niż benzynowe Tipo ze ściętym tyłem. Bez względu na poziom wyposażenia instalacja LPG wiąże się bowiem z wydatkiem jedynie 3500 zł, co jest ofertą bardzo korzystną w kategoriach układów montowanych przez producenta.

Sam silnik 1,4 T-Jet do tanich jednak nie należy – bez instalacji gazowej czterodrzwiowe Tipo z nim pod maską kosztowałoby (teoretycznie, bo w przypadku sedana tak się nie da) 54900 zł, czyli o okrągłe 10 tys. zł więcej niż 95-konna wersja 1,4 16V. Zapewniamy jednak, że warto, o ile nie chce się mierzyć przyspieszenia kalendarzem zamiast stopera. Tak czy owak, ceny 4-drzwiowego Tipo 1,4 T-Jet LPG startują z poziomu 58400 zł za wersję Pop i sięgają 65400 zł za odmianę Lounge. Jeszcze nie jeździliśmy, ale bralibyśmy w ciemno.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Fiat



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.