REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. GM Poland / Konsola środkowa z przełącznikiem rodzaju zasilania w Oplu Insignia poprzednie następne
20.07.2012

Insignia - kolejny Opel na LPG

Insignia - kolejny Opel na LPG fot. GM Poland

General Motors Poland wprowadza do oferty kolejny samochód gamy LPGTEC (dostosowany fabrycznie do zasilania gazem płynnym). Po Corsie, Astrze, Merivie i Zafirze Tourer przyszedł czas na Opla Insignię. Instalacja gazowa jest oferowana do najmniejszego silnika - 1,4 turbo o mocy 103 kW (140 KM).
REKLAMA
Opel Insignia LPG ecoFLEXfot. GM PolandOpel Insignia na gazie ma zasięg ponad 630 km

Podobnie jak w innych modelach także w Insigni zastosowano instalację dostarczaną przez Landi Renzo. W samochodzie jest także polski akcent, zbiornik gazu wyprodukowany przez słupską firmę STAKO.

Według danych producenta Opel Insignia zasilany LPG wyposażony w pakiet ecoFLEX (którego głównym elementem jest system start/stop) zużywa 7,6 l gazu na każde 100 km, emitując przy tym 124 g CO2/km. Taki sam pojazd w wersji benzynowej spala średnio 5,6 l/100 km emitując przy tym 132 g CO2/km. Bez pakietu ecoFlex benzynowy silnik 1,4 turbo charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa 7,4 l/100 km przy emisji CO2 174 g/km. Koszty eksploatacji Insigni LPG ecoFlex stanowią zatem około 66% kosztów silnika benzynowego w takiej samej wersji i połowę kosztów paliwa zwykłej wersji, bez pakietu ecoFLEX. Wszystkie silniki 1,4 turbo spełniają oczywiście wymagania emisyjne zgodne z normą Euro5.

Miło wspomnieć, że zbiornik LPG do Opla Insignii dostarcza polska firma STAKO (podobnie zresztą jak do innych modeli tego producenta). Montowany w miejscu koła zapasowego toroidalny zbiornik gazu o wymiarach (średnica x wysokość) 630 x 220 mm ma pojemność geometryczną 60 l. Biorąc pod uwagę 80% stopień napełnienia samochodowych zbiorników gazowych użytkownik ma do dyspozycji 48 l paliwa, które pozwalają na przejechanie ponad 630 km (przy średnim zużyciu LPG 7,6 l/ 100 km). Zawór tankowania znajduje się pod klapką wraz z wlewem benzyny.

Wprowadzamy LPG jako jedno z alternatywnych paliw ze względu na troskę o środowisko (15% mniej CO2 w stosunku do benzyny, 80% mniej tlenków azotu w stosunku do diesla oraz brak cząstek stałych). Zarówno elektryczna Ampera jak i silniki CNG (obie Zafiry i Combo), świadczą o tym, że opracowane przez Opla auta zasilane paliwami alternatywnymi są świadomym kierunkiem rozwoju. Na początku maja zaleciliśmy dealerom zamówienie przynajmniej po 1 aucie (Corsa lub Astra) do salonu, opracowaliśmy ulotki, przygotowaliśmy stronę internetową.

Silniki zasilanych gazem modeli Opla mają wzmocnione zawory i gniazda. System zasilania gazowego w pełni współpracuje z elektroniką auta (wskazania poziomu paliwa, diagnostyka, kalibracja), wzmocniono zawieszenie (z uwagi na montaż zbiorników gazu), zintegrowano wlew paliwa, a przycisk do przełączania pomiędzy paliwami (benzyna/LPG) zamontowano na konsoli, tak więc jest to w pełni przygotowane i w pełni funkcjonalne rozwiązanie.

Przemysław Byszewski, PR Director

Kierowca ma możliwość zmiany rodzaju zasilania (gaz - benzyna) za pomocą wkomponowanego w konsolę środkową przełącznika. Zasilanie gazem jest sygnalizowane diodą świecącą się w przełączniku, która po przełączeniu na benzynę gaśnie. Wskaźnik poziomu paliwa na tablicy przyrządów podaje jednocześnie informację o stanie gazu i benzyny.

Silnik samochodu Opel Insignia LPG ecoFLEXfot. GM PolandSilnik 1,4 turbo stosowany w gazowej Insignii. Widoczne wtryskiwacze gazowe MED

Podobnie jak inne gazowe modele Ople także Insignia LPG powstaje w filii Opla w Rüsselsheim, w firmie Opel Special Vehicles. Zamontowana w mającej doświadczenie w modyfikacjach i budowaniu specjalnych wersji pojazdów firmie instalacja gazowa jest objęta, podobnie jak cały samochód 2-letnią gwarancją producenta.

Według przedstawicieli Opla gama pojazdów LPGTEC będzie dalej rozszerzana. Wkrótce do oferty trafi Opel Mokka z gazowym układem zasilania.

Do gamy fabrycznych pojazdów zasilanych LPG na polskim rynku dołączył kolejny model Opla, co potwierdza duże zainteresowanie tym paliwem wśród użytkowników, które z kolei przekłada się na działania importerów. Opel od wielu lat oferuje samochody z instalacjami gazowymi, ale może wreszcie do autogazu przekonają się inne marki, które oferując samochody gazowe na innych rynkach, w Polsce (w tych samych modelach) zabraniają montażu LPG.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: General Motors Poland



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.