REKLAMA
LPG
21.11.2009

Lancia Delta - turbo, szyk i LPG

Elegancka włoska marka rozszerza zaprezentowaną po raz pierwszy w marcu 2009 r. paletę modeli Ecochic, w której znajdują się już Ypsilon i Musa. Do grona oszczędnych Lancii dołącza Delta Turbo - pierwszy na rynku samochód z turbodoładowanym silnikiem i fabryczną instalacją gazową. System opracował koncernowy specjalista, Fiat Powertrain Technologies.

REKLAMA
Lancia Deltamototarget.plLancia Delta

Szlachetniejsza odmiana Fiata Bravo (to na jego podzespołach spoczywa bowiem nowa Delta, poza nazwą niestety bardzo luźno nawiązująca do pierwowzoru - legendy rajdowych tras) będzie od teraz znacznie tańsza w utrzymaniu, natomiast absolutnie nie ma mowy o utracie ognistego temperamentu. Jednostka napędowa (z serii TurboJet) nowego auta z pojemności zaledwie 1,4 l krzesze bowiem solidne 120 KM. Dzięki temu osiągi Delty Ecochic na pewno nie zburzą wiele obiecującego wrażenia stworzonego przez dynamiczną linię nadwozia.

Samochód wszedł już do sprzedaży w rodzinnych Włoszech, a jego cenę ustalono na 23700 euro w specyfikacji Argento. Jest to wprawdzie o 2000 euro więcej niż za porównywalny model benzynowy, ale ponieważ w słonecznej Italii nabywcy samochodów napędzanych paliwami ekologicznymi są traktowani z należnym szacunkiem, mogą oni odzyskać nadpłatę z dużą nawiązką. Dzięki państwowym „eko-dopłatom” i rabatowi producenta, wynoszącym łącznie aż 5000 euro (2000 za emisję CO2 poniżej 120 g/km i po 1500 od rządu i od Lancii za zezłomowanie starego auta), ostateczna cena spada do 18700 euro.

Lancia Deltamototarget.plLancia Delta

Tyle wystarczy, by wyjechać z salonu nowiutką, przyjazną dla środowiska i bardzo efektowną Deltą.

W nowej Lancii zamontowano 39-litrowy zbiornik we wnęce koła zapasowego. Zatankowanie go do pełna LPG kosztuje we Włoszech (przy obecnych cenach) jedynie 23 euro i zapewnia ponad 450 km zasięgu (przy spokojnej jeździe, do której charakter auta niespecjalnie zachęca). Instalacja gazowa - tak jak w przypadku Ypsilona i Musy Ecochic oraz Fiatów napędzanych płynnym gazem - została opracowana przy udziale firmy Landi Renzo. Zapowiedziano także, że ruszyły prace nad aplikacją zasilania LPG do nowej gamy fiatowskich silników MultiAir. Gdy to się uda, jazda samochodem na gaz będzie jeszcze tańsza i dynamiczniejsza, a więc czekamy z niecierpliwością!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: italiaspeed.com, mototarget.pl



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.