REKLAMA
LPG
10.09.2015

Lancia Ypsilon - botoks i oszczędności

Lancia jest cieniem samej siebie – pod tą legendarną marką oferuje się dziś Chryslera Voyagera ze zmienionym znaczkiem i bazującego na Fiacie Punto malucha Ypsilon. Nim firma stoczy się w niebyt, odświeża ten drugi model na kolejny sezon rynkowego życia.
REKLAMA
Lancia Ypsilon 2016fot. LanciaLakier "Ivory Chic" to jedna z najłatwiej zauważalnych zmian w odnowionym Ypsilonie. Kuracji odmładzającej poddano także wnętrze

Rewolucji nie ma, bo i być nie mogło – Lancia ma być docelowo marką lokalną, a więc obecną tylko we Włoszech, a jej oferta ma zaczynać się i kończyć właśnie na Ypsilonie, trudno więc oczekiwać, by facelifting w połowie życia modelu stał się czymś więcej niż „pudrowaniem nosa”. Fakt, że zmiany są widoczne – przemodelowano zderzak i osłonę chłodnicy – ale jednak czysto kosmetyczne, bo na przykład kształt reflektorów pozostał taki, jak był dotychczas. Można argumentować, że design Ypsilona po prostu oparł się próbie czasu i głębokie „cięcia skalpelem” okazały się zbędne, ale można też w takim podejściu widzieć chęć obniżenia kosztów odświeżenia auta do minimum. Każdemu wedle uważania.

Za opcją „oszczędnościową” przemawia także paleta silników, którą przeniesiono bez modyfikacji z modelu oferowanego do tej pory. Co się akurat dobrze składa, bo obydwa silniki benzynowe – 1,2 Fire i 0,9 TwinAir – miały już wcześniej wersje zasilane, odpowiednio, LPG i CNG. Tak jest i teraz – 1,2-litrowa jednostka czerocylindrowa o mocy 69 KM, znana choćby z Fiatów 500 i Panda może być przystosowana do napędu autogazem, turbodoładowany dwucylindrowiec o mocy 80 KM (w wersji benzynowej 85 KM) wciąga zaś do komór spalania sprężony (a właściwie już rozprężony) gaz ziemny. Tanio i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Obydwa gazowe warianty noszą przydomek Ecochic i będą dostępne na wybranych rynkach europejskich po tym, jak odświeżony Ypsilon zadebiutuje na targach we Frankfurcie.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Lancia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.