REKLAMA
LPG
17.02.2011

Lancia Ypsilon i Musa - oszczędzanie z klasą

Wszystkie popularne marki koncernu Fiat, a więc oprócz matecznika również Alfa Romeo i Lancia, mają w swoich ofertach modele zasilane LPG. Firma z tarczą w herbie, jak już niegdyś pisaliśmy, oferuje m. in. małego Ypsilona i kompaktowego vana Musa na gaz. Teraz te z natury eleganckie auta stały się jeszcze bardziej szykowne dzięki nowym wersjom wyposażenia, nie tracąc nic ze swojego oszczędnego charakteru.
REKLAMA
Ypsilon Collection Divafot. LanciaYpsilon Collection Diva

Trzydrzwiowy hatchback, oparty na technice Fiata Grande Punto i mający po zmianie pokolenia zjeżdżać z taśm fabryki w Tychach, pojawił się na parkiecie salonu samochodowego w Bolonii w grudniu 2010 r. w nowej linii Collection, dostępnej w odmianach Diva (podstawowej) i Platinum (bogatszej). Wyróżnikami stylowego Ypsilona są nowe odcienie lakieru (12 jednobarwnych i 7 kombinacji dwukolorowych) oraz unikalne dla tej edycji wykończenie wnętrza, z fotelami pokrytymi czarną tkaniną Tecnocity w Divie lub skórą w Platinum.

Musa 5th Avenuefot. LanciaMusa 5th Avenue

Najważniejsze jest jednak to, co dzieje się pod maską. Oprócz 1,2-litrowego bazowego benzynowca i diesla Multijet o pojemności 1,3 l, do Ypsilona Collection oferuje się 77-konny silnik 1,4 zasilany "bezołowiową" lub gazem. Jak podaje producent, obydwie jednostki "niedieslowskie" emitują średnio po 114 g dwutlenku węgla na kilometr. Jest to minimalnie więcej niż „wydycha” motor wysokoprężny (109 g/km), ale przynajmniej bez martwienia się o zapchany filtr cząstek stałych czy zbyt wysoką cenę oleju napędowego. Zbiornik gazu ma formę torusa i zajmuje miejsce koła zapasowego.

Musa 5th Avenuefot. LanciaMusa 5th Avenue

Taki sam silnik jak w najmniejszym modelu pracuje także w Musie, którą w Bolonii zaprezentowano w wersji 5th Avenue. Skojarzenia z wytworną nowojorską ulicą są jak najbardziej zamierzone, co zresztą znajduje odbicie w wystroju wnętrza i nadwozia. Siedzenia pokryte są ręcznie pikowaną, wysokogatunkową skórą marki Poltrona Frau, a na słupkach drzwiowych znalazła się grafika naśladująca drapacze chmur oraz plakietki z nazwą tej eleganckiej odmiany. W wyposażeniu seryjnym znalazły się elementy do niedawna zarezerwowane dla modeli wyższych klas, m. in. klimatyzacja dwustrefowa, czujniki deszczu i zmierzchu czy panoramiczny szklany dach. Musa 5th Avenue otrzymała również niepowtarzalny wzór 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów.

Jak widać, wykwint i tanie paliwo nie wchodzą sobie w drogę. Umiłowanie komfortowych wnętrz i wyszukanych dodatków nie musi oznaczać skłonności do szastania pieniędzmi ani pogardy dla oszczędzania. Mamy tylko nadzieję, że gdy Lancia stanie się de facto Chryslerem z inną osłoną chłodnicy, auta wyposażone w układy zasilania alternatywnymi paliwami nie znikną z oferty.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Lancia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.