REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Alfa Romeo / Alfa Romeo MiTo poprzednie następne
01.06.2012

MiTo LPG debiutuje w Polsce

MiTo LPG debiutuje w Polsce fot. Alfa Romeo

W polskich salonach sprzedaży debiutuje zmodernizowana Alfa Romeo MiTo z nowymi silnikami, w tym także z doładowaną jednostką napędową wyposażoną w fabryczną instalację LPG. Instalacja gazowa jest dostępna w turbodoładowanym silniku T-Jet o pojemności 1,4 l (120 KM, 206 Nm).
REKLAMA

Zmiana sposobu zasilania silnika nie powoduje zmiany jego parametrów. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 s i rozpędza się do prędkości 189 km/h, a jego osiągi są porównywalne z parametrami mocniejszych jednostek napędowych.

Rozmieszczenie elementów gazowego układu zasilania Landi Renzo w Alfie Romeo MiTofot. Alfa RomeoRozmieszczenie podzespołów gazowego układu zasilania w Alfie Romeo MiTo

Samochód jest dostarczany z zamontowaną instalacją gazową wprost z fabryki. W Alfie, podobnie jak w przypadku Lancii Delty, zastosowano gazowy system zasilania firmy Landi Renzo. LPG jest magazynowane w toroidalnym zbiorniku o pojemności 39 l zamontowanym we wnęce koła zapasowego. Zasięg samochodu na obu paliwach (benzyna + gaz) wynosi 1200 km (w tym 480 km na LPG).

Przełącznik rodzaju zasilania w Alfie MiTofot. Alfa RomeoPrzełącznik rodzaju zasilania instalacji gazowej zamontowano na tunelu przed dźwignią zmiany biegów obok selektora systemu Alfa D.N.A. zmieniającego parametry układu napędowego i jezdnego (Dynamic - dynamiczny i sportowy, Natural - spokojny i ekonomiczny i All Weather - doskonałe trzymanie się drogi na nawierzchniach śliskich i mokrych)

Gazowa wersja MiTo jest dostępna w wersjach Progression i Distinctive, których ceny wynoszą, odpowiednio, 69 900 zł i 75 500 zł. Wyposażenie wersji Progression obejmuje m.in.: system D.N.A. (układ dostosowujący osiągi samochodu do różnych warunków drogowych), kontrolę trakcji VDC z systemem Hill Holder (ABS + ASR + Brake Assistant + MSR + CBC) z mechanizmem różnicowym Q2, dynamiczną kontrolę skrętu DST, radio CD/MP3 z 6 głośnikami, 7 poduszek powietrznych, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy oraz system Start & Stop. Na zewnątrz wersja ta wyróżnia się stalowymi 16-calowymi obręczami kół z kołpakami oraz obramowaniem świateł przednich i tylnych w kolorze tytanowo-szarym. Wersja Distinctive ma dodatkowo m.in.: klimatyzację ręczną i sterowanie radiem w kierownicy. Z zewnątrz wersję Distinctive wyróżniają aluminiowe 16-calowe obręcze oraz obramowania lamp przednich i tylnych w kolorze srebrnym błyszczącym.

Pod maską MiTo debiutuje także silnik TwinAir. Dwucylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem oferuje moc 85 KM przy 5500 obr/min oraz moment 145 Nm dostępny już przy 2000 obr/min. Wartość momentu jest wyższa niż w silnikach 1,4 (78 i 105 KM), a zużycie paliwa (4,2 l/100 km) gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Alfa Romeo MiTo w wersji TwinAir jest oferowana w wersji  Progression i kosztuje 59900 zł.

Cieszymy się, że kolejny samochód z fabryczną instalacją gazową (z nieco innej półki niż popularne Fiaty) pojawia się na polskim rynku. Coraz większa liczba importerów zaczyna dostrzegać zalety LPG, które pozwala na ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdu związane z paliwem nawet o połowę.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Alfa Romeo



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.