REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Ray G / Mini poprzednie następne
22.02.2010

Mini Ray G - mały może taniej

Mini Ray G - mały może taniej fot. Mini

We Włoszech zadebiutował kolejny interesujący samochód z fabryczną instalacją LPG. Mieszkańcy słonecznej Italii mogą od kilku miesięcy kupować Mini w specjalnej, niedostępnej nigdzie indziej, wersji Ray G, która z kolei jest ekonomicznym i ekologicznym wariantem modelu Mini Ray. Ten zaś charakteryzuje się grafitowym lakierem i obudowami lusterek w żywych, pastelowych kolorach.
REKLAMA
Mini Ray Gfot. MiniMini Ray G

Pod maską stylowego malucha pracuje jednostka napędowa znana z podstawowego modelu One, czyli 16- zaworowy 4-cylindrowiec o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM. Zasilanie w gaz płynny odbywa się za pośrednictwem instalacji sekwencyjnej produkcji Landi Renzo, montowanej na miejscu we Włoszech, w miejscowości Torrile. Jak twierdzi producent systemu gazowego, samochód zużywa jedynie 7,1 l gazu na 100 km, co na Półwyspie Apenińskim oznacza możliwość podróżowania na takim dystansie za ok. 4 euro! Emisja CO2 w porównaniu z benzyną spadła o 10% i wynosi 115 g/km.

Mini Ray Gfot. MiniMini Ray G

Mini Ray G otrzymał zbiornik LPG o pojemności wodnej 30 l (efektywnej - 24 l), umieszczony we wnęce koła zapasowego pod podłogą bagażnika. Objętość przestrzeni użytkowej za tylną kanapą pozostała nienaruszona, niestety jednak jest bardzo skromna i wynosi zaledwie 160 l. Zawór tankowania dodatkowego paliwa zamontowano pod wspólną klapką z wlewem benzyny, dzięki czemu słynący z wyjątkowo dobrych - jak na swoją wielkość - właściwości jezdnych Mini w żaden sposób nie zdradza, że napędza go płynny gaz.

Dzięki bliskiej współpracy BMW (właściciela angielskiej marki) i Landi Renzo podczas konstruowania modelu Ray G, przebiegi między przeglądami międzyserwisowymi są tak samo długie jak w przypadku wersji benzynowej.

Takie same są również ceny obydwu odmian, pomimo że ta napędzana LPG jest nominalnie droższa. System dopłat ekologicznych i premia za złomowanie sprawiają jednak, że dwupaliwowe Mini można kupić za 14400 euro, tak jak konwencjonalnie napędzane Mini Ray. A może by tak „z ziemi włoskiej do Polski”?




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Landi Renzo, Mini



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.