REKLAMA
LPG
14.02.2011

Nowa Kia Picanto - będzie wersja LPG!

Ofensywa modeli spod znaku Kia nie ustaje. Po tak udanych samochodach jak Cee’d, Soul, Venga i Optima przychodzi czas na drugą generację popularnego Picanto. Auto stało się ostrzejsze „na twarzy”, przez co bardziej teraz zasługuje na swoją nazwę, a pikanterii dodaje mu jeszcze planowana wersja napędzana gazem płynnym. Gorrrąco!

REKLAMA
Kia Picanto 2011fot. KiaPicanto 2011

Gdyby tak chwilę się nad tym zastanowić, to skąd mają pochodzić modele fabrycznie przystosowane do napędu LPG, jeśli nie właśnie z Korei Południowej? Przecież to wciąż największy rynek autogazu na świecie, a w dodatku ten „azjatycki tygrys” ma własny prężnie działający przemysł samochodowy! Dlatego też nikogo nie powinna dziwić zapowiedź wprowadzenia nowego Picanto w odmianie, której gaz jest tak samo miły jak benzyna. A portfelowi kierowcy nawet bardziej.

Wiadomo, że odmiana LPG otrzyma jednolitrowy, 3-cylindrowy silnik Kappa, który będzie dostępny również w konwencjonalnej wersji benzynowej, a także zasilanej paliwem na bazie alkoholu.

Kia Picanto 2011 - wnętrzefot. KiaPicanto 2011

Wszystkie będą prawdopodobnie nieznacznie różnić się wartościami mocy, momentu obrotowego i emisji dwutlenku węgla, ale jak podaje Kia, „gazowiec” ma legitymować się następującymi parametrami: 82 KM (nieźle), 94 Nm (mniej nieźle, z pewnością za sprawą niskiej pojemności skokowej i tylko trzech „garów”) i pomiędzy 95 a 105 g CO2/km (bardzo nieźle).

Eksploatacja powinna kosztować mniej więcej tyle, co bilet miesięczny na wszystkie linie, ponieważ producent deklaruje średnie zapotrzebowanie na paliwo dla jednostki jednolitrowej na poziomie 4,2-5,9 l benzyny na 100 km.

Kia Picanto 2011fot. KiaPicanto 2011

Nim samochód nie zadebiutuje oficjalnie podczas marcowego salonu w Genewie, nie ma potwierdzonych informacji odnośnie rynków, na których dostępne będzie Picanto bi-fuel.

Logika nakazywałaby wprowadzenie takiego modelu do sprzedaży w Polsce, ale nie dzielmy skóry na misiu - w końcu o niejednym samochodzie z autoryzowaną lub fabryczną instalacją gazową dostępnym za Odrą nabywcy w naszym kraju mogą najwyżej pomarzyć, choć trudno jednoznacznie powiedzieć dlaczego tak się dzieje.

Liczymy, że Kia podejmie decyzję na naszą korzyść i oto pojawi się auto, które będzie w stanie utrzeć nosa „wzorcowi metra” w tej klasie, czyli Fiatowi Panda. Tym bardziej, że druga generacja małej Kii pojawi się także z nadwoziem trzydrzwiowym, którego brakuje włoskiemu prymusowi. Byle do (późnej) wiosny!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Kia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.