REKLAMA
LPG
28.02.2014

Nowe modele Hyundaia z LPG

Hyundai rozszerza ofertę samochodów zasilanych LPG. Do sprzedaży w Polsce trafiają dwa nowe modele: i10 oraz ix20. Oba są wyposażone w instalacje gazowe IV generacji dawkujące LPG w fazie gazowej.
REKLAMA

Nowy Hyundai i10 w wersji zasilanej gazem płynnym jest napędzany silnikiem 1.0 LPGI. Jest to znana z Kii Picanto jednostka napędowa Kappa. Silnik ten został specjalnie przystosowany do zasilania LPG. Zastosowano w nim sekwencyjny układ zasilania LPG w fazie gazowej, który podobnie jak w bliźniaczym Picanto jest montowany w fabryce w Korei. Pierwotnie silnik miał być wyposażony w system zasilania LPi (wtrysk LPG w fazie ciekłej) o czym można przeczytać w artykule Kappa 1,0 LPI Bi-Fuel - mały wielki silnik LPG.

Hyundai i10fot. HyundaiNowy Hyundai i10

Jednostka napędowa osiąga moc 67 KM przy 6200 obr./min. oraz maksymalną wartość momentu obrotowego 90 Nm przy 4500 obr./min. Jak podaje producent Hyundai i10 charakteryzuje się przyspieszeniem do 100 km/h w czasie 15,2 s. i prędkością maksymalną na poziomie 153 km/h. Zużycie LPG wynosi średnio około 6,5 l/100 km (na benzynie 5,1 l/100 km). Zbiornik LPG mieszczący 27,2 płynnej mieszaniny propanu i butanu wystarcza zatem na pokonanie dystansu 418 km.

Samochód w wersji zasilanej LPG można zamówić we wszystkich trzech poziomach wyposażenia (Access, Comfort i Premium).

Hyundai ix20fot. HyundaiHyundai ix20

Hyundaia i10 LPG wyceniono w podstawowej wersji Acces na 40,9 tys. zł. Wersja Comfort kosztuje 44,9 tys. zł, a za samochód z wyposażeniem dostępnym w pakiecie Premium trzeba zapłacić 50,9 tys. zł. Różnica w cenie w stosunku do wersji benzynowych wynosi
5 tys. zł.

Kolejnym modelem koreańskiej marki debiutującym w wersji gazowej jest Hyundai ix20 LPG. Do zasilania gazem przystosowano silnik 1,4 CVVT, który dysponuje mocą 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym 137,3 Nm przy 4000 obr./min.

Samochód z opcją zasilania LPG jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia (Classic, Classic Plus, Comfort, Style i Premium). Ceny Hyundaia ix20 LPG zaczynają się od 53,5 tys. za wersję Classic. Classic Plus to wydatek 60 tys. zł, Comfort 63,3 tys. zł, Style 68,8 tys. zł, a ix20 Premium 75,8 tys. zł. Różnica w cenie w stosunku do wersji benzynowych wynosi 4200 zł.

Hyundai ix20 LPG jest wyposażony w instalację BRC Sequent 24.11, której dostawcą jest polski koncesjonariusz BRC – firma Czakram z Tarnowa.

Wszystkie samochody Hyundai, także jego gazowe odmiany są objęte 5-letnią gwarancją bez limitu przebiegowego.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Hyundai



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.