REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Agila EcoFlex / Opel poprzednie następne
13.09.2010

Opel Agila EcoFlex - mała duża oszczędność

Opel Agila EcoFlex - mała duża oszczędność fot. Opel

Czym Volkswagen dla CNG, tym Opel chce stać się w Niemczech dla LPG. Podczas gdy konkurent z Wolfsburga dysponuje szeroką paletą modeli fabrycznie przystosowanych do spalania gazu ziemnego, marka z Rüsselsheim rozszerza gamę swoich aut z zasilaniem płynnym propanem-butanem. Do już dostępnych starszych i większych „braci” dołącza właśnie maleńka Agila.
REKLAMA
Opel Agila EcoFlexfot. OpelAgila EcoFlex

Pomimo wypadnięcia z programu Merivy LPG, zastępowanej na rynku przez drugą generację, oferta Opla w zakresie niedrogich w eksploatacji i przyjaznych środowisku aut systematycznie się powiększa. Gdy instalacje gazowe po raz pierwszy pojawiły się w cennikach w 2009 r., klienci mogli wybierać spośród pięciu dostępnych opcji: Corsy w wersjach 1,2 lub 1,4, Astry Caravan, Zafiry i Merivy właśnie (każdy z jednym silnikiem).

Opel Agila EcoFlexfot. OpelAgila EcoFlex

Dziś jest ich już siedem, a to za sprawą dodania drugiej jednostki napędowej do Astry oraz wprowadzenia do sprzedaży Agili LPG, od razu z dwoma „sercami” do wyboru.

Najmniejszy z modeli z błyskawicą na masce oferowany jest z 65-konnym jednolitrowcem lub silnikiem o pojemności 1,2 l i mocy 84 KM. Dzięki adaptacji na oszczędny napęd gazowy, zasięg tego malucha zwiększa się o imponujące 580 km i wynosi łącznie prawie 1500 km. Tylko kto przy zdrowych zmysłach kupowałby samochód z instalacją LPG i jeździł przez większość czasu na dwukrotnie droższej i powodującej wyższą emisję dwutlenku węgla benzynie? Rezerwowo oczywiście można, ale rozsądek podpowiada co innego.

Opel Agila EcoFlexfot. OpelAgila EcoFlex

Pod względem wygody użytkowania, Agila EcoFlex nie ustępuje odpowiednikom wyposażonym w jedno źródło zasilania. Zamontowany we wnęce koła zapasowego zbiornik toroidalny (przetestowany pod kątem bezpieczeństwa w razie najechania innego pojazdu na tył) pozostawia przestrzeń bagażową w stanie nienaruszonym (ulokowanie koła zapasowego nie stanowi problemu, ponieważ zastąpiono je zestawem naprawczym), a zmiany rodzaju paliwa dokonuje się poprzez naciśnięcie przycisku na przełączniku zamontowanym na desce rozdzielczej i wyposażonym w diodowy wskaźnik napełnienia.

Kabinowy „pstryczek” zdradza pochodzenie całego systemu gazowego - jego dostawcą jest znana i uznana włoska firma Landi Renzo, notabene dostarczająca także zestawy montażowe do fabrycznie wyposażonych w systemy LPG Volkswagenów. Zachętą do kupna małego Opla z instalacją gazową (w cenie od 15460 do 16360 euro) może być także niski, wynoszący jedynie 26 euro rocznie, podatek drogowy oraz gwarancja zamrożenia akcyzy na paliwo alternatywne aż do końca 2018 r. Chyba pozostaje nam tylko patrzeć, jak za naszą zachodnią granicą dynamicznie rozwija się „kraina propanem i butanem płynąca” i zazdrościć.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Opel



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.