REKLAMA
LPG
27.07.2017

Skoda Octavia 1,0 TSI LPG - (nie)tańsza opcja

To była kwestia czasu – skoro podczas targów GasShow 2017 firma Landi Renzo Polska pokazała Skodę Octavię 1,0 TSI z instalacją gazową swojego autorstwa, prędzej czy później takie auto musiało trafić do salonów czeskiej marki. I właśnie trafiło.
REKLAMA
Skoda Octavia 2017fot. SkodaPo faceliftingu może się nie podobać, ale przynajmniej teraz nikt nie powie, że Octavii brakuje wyrazu

Silnik 1,0 TSI to apogeum downsizingu. Tym bardziej, że zamontowano go nie w najmniejszej Citigo (tam dopiero odwaliłby kawał dobrej roboty!), a w większej o trzy rozmiary (po drodze są jeszcze Fabia i Rapid) Octavii, która jest z czymś w rodzaju kompaktu z wartością dodaną. Jednocześnie jest to koniec downsizingu w Grupie VW – koncern zapowiedział, że dalsza miniaturyzacja jest niemożliwa, bo owszem, zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla maleją, ale za cenę wyższej emisji tlenków azotu. I już widać efekty odwrotu od pierwotnej strategii, bowiem silnik 1,4 TSI jest stopniowo wypierany przez jednostkę 1,5-litrową. Ale my nie o tym...

1,0 TSI ma dokładnie 999 cm3 pojemności skokowej, trzy cylindry i w wersji zamontowanej pod maską Octavii osiąga 115 KM. To o 30 KM więcej niż najmniejszy spośród oferowanych silników czterocylindrowych (1,2 TSI), a więc sprawa jest z pewnością godna rozważenia. A jak prezentuje się wersja jednolitrowa na tle oferowanego dotąd z dedykowaną instalacją LPG 1,4 TSI? W trybie benzynowym ma potrzebować średnio o 0,4 l/100 km mniej paliwa (4,9 wobec 5,3 l/100 km), ale zapewnia słabsze przyspieszenie – 9,9 s od 0 do 100 km/h kontra 8,1 s w odmianie mocniejszej. 1,4 TSI z dedykowaną instalacją gazową pozostaje jednak w ofercie, więc jeśli ktoś potrzebuje dodatkowych koni i niutonometrów, nie musi z nich rezygnować.

Czynnikiem decydującym o wyborze konkretnego silnika może okazać się cena. Najtańsza Octavia 1,0 TSI kosztuje 72580 zł, cennik modelu 1,4 TSI startuje zaś z poziomu 77310 zł. Instalacja Landirenzo Omegas Direct do dowolnego z nich, mimo że różni się liczbą wtryskiwaczy, została wyceniona tak samo, na 5900 zł. Można więc wybrać wersję jednolitrową i zapłacić niewiele więcej niż za 1,4 TSI bez systemu zasilania gazem (78480 zł), co w specyficzny sposób sprawia, że instalacja LPG może wiązać się z wydaniem tylko 1170 zł. Koszty bieżące będą z pewnością podobne w przypadku obu odmian, a niespełna 1200 zł zwróci się przy dystrybutorze znacznie szybciej niż 5900 zł. Przy najbliższej nadarzającej się okazji przetestujemy auto i sprawdzimy, czy trzy cylindry i 1 l pojemności skokowej to wystarczająca siła sprawcza dla rodzinnego samochodu, jakim jest Octavia.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda, Landi Renzo Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.