REKLAMA
LPG
15.09.2009

Skoda Octavia LPG we Frankfurcie

Popularna u nas czeska marka przygotowała kilka ciekawych premier na tegoroczny salon we Frankfurcie. Gwiazdą stoiska stanie się zapewne flagowy Superb w wersji kombi, natomiast tuż obok Czesi przedstawią propozycję dla lubiących oszczędzać - znaną już w Polsce Octavię w wersji napędzanej LPG.

REKLAMA
Skoda Octaviamototarget.plSkoda Octavia

Kierowcom znad Wisły oferta Twin Power jest dobrze znana od kilku lat. W jej ramach kilka modeli, takich jak Fabia, Roomster czy właśnie Octavia, można kupić z fabryczną instalacją gazową. Po przeprowadzonym niedawno faceliftingu, także kierowcy z innych krajów Europy (zwłaszcza tych o dobrze rozwiniętej sieci stacji) otrzymują możliwość zakupu ekonomicznego i zarazem ekologicznego wariantu „ósmej” Skody.

Octavia LPG będzie oferowana z jednym silnikiem - czterocylindrowcem o pojemności 1,6 l, który na benzynie rozwija moc 102 KM, natomiast po przełączeniu na gaz odrobinę skromniejsze 98 KM. Podobnie nieznacznie spada maksymalny moment obrotowy - ze 148 do 144 Nm, jednak większość kierowców z pewnością nie zauważy tak minimalnego ubytku osiągów. Zauważą oni jednak na pewno wolniej ubywające podczas tankowania pieniądze. Pomimo nieco wyższego spalania (średnio 9,2 l/100 km LPG wobec 7,1 l/100 benzyny), oszczędności wynikające z niższej ceny paliwa powinny wynosić przynajmniej 40%. Ponadto, razem z kosztami maleje emisja dwutlenku węgla - ze 169 do 149 g/km.

Skoda Octaviamototarget.plSkoda Octavia

Dodatkowy zbiornik umieszczono we wnęce koła zapasowego, dzięki czemu ogromna przestrzeń bagażowa, z której słynie Octavia, pozostaje nienaruszona. Podobnie jak zasięg - dzięki 44-litrowemu toroidowi, zajeżdżanie pod dystrybutor LPG nie powinno być konieczne częściej niż co ok. 480 km. Zawór tankujący „lotne” paliwo umieszczono pod wspólną klapką, razem z wlewem benzyny.

Jak pokazuje przykład Skody, producenci samochodów coraz odważniej poczynają sobie na wciąż rozwijającym się rynku modeli zasilanych autogazem. Oprócz krajów tradycyjnie kojarzonych z LPG, takich jak Włochy, Holandia czy Polska, także kolejne otwierają się na tę tanią alternatywę. Wystarczy tu wymienić Niemcy, Francję czy Wielką Brytanię, gdzie, pomimo mniejszej liczby samochodów na gaz, oferta instalacji fabrycznych jest równie bogata lub nawet szersza niż u nas. I dobrze - będzie skąd sprowadzać!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda, mototarget.pl



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.