REKLAMA
LPG
28.08.2014

Skoda Rapid 1,2 TSI LPG - (nie taka) pierwsza

Skoda Polska ogłosiła dodanie do oferty dedykowanej instalacji gazowej do modelu Rapid z 85-konnym silnikiem 1,2 TSI. Producent chwali się, że to pierwszy ich model z takim silnikiem na LPG, ale zapomina o Octavii 1,4 TSI, dostępnej przez pewien czas w 2010 r.
REKLAMA
Skoda Rapid 1,2 TSI LPGfot. SkodaOszczędniejszy z natury silnik, ale relatywnie niższe oszczędności z zasilania LPG, bo zawsze potrzebuje trochę benzyny. Co więc wybrać - TSI czy MPI?

Do tej pory możliwość jazdy na tańszym o połowę paliwie mieli tylko nabywcy Rapidów (liftback i Spaceback) z silnikami 1,2 MPI, o mocy 75 KM. Egzemplarz z taką jednostką napędową już testowaliśmy, jednak ciekawi jesteśmy, jak na jego tle wypada mocniejsza i dysponująca wyższym momentem obrotowym wersja TSI. Zapewne korzystniej, bo ma cztery cylindry, a więc większą kulturę pracy, lepszą dynamikę i mniej pali. Chociaż z drugiej strony, używa pewnej ilości benzyny nawet w niskich i średnich zakresach prędkości obrotowych – zastosowana w Rapidzie TSI instalacja gazowa Landi Renzo Omegas Direct podaje LPG pośrednio, do kolektora dolotowego, a wtryskiwacze benzynowe są co jakiś czas uruchamiane dla uniknięcia przegrzania i awarii.

Dla uniknięcia zanieczyszczenia wtryskiwaczy benzynowych w Rapidzie 1,2 TSI LPG (również dostępnym jako liftback i Spaceback) konieczne jest dolewanie specjalnie opracowanego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. Wystarczy dodawać go do zbiornika paliwa raz na 5000 km. Na biegu jałowym i podczas pracy pod wysokim obciążeniem silnik „popija” wyłącznie benzynę, co służy wydłużeniu jego żywotności, ale też niestety zmniejsza oszczędności wynikające z jazdy na autogazie. W ramach rekompensaty Skoda tymczasowo oferuje Rapida TSI z instalacją gazową w promocyjnej cenie 3499 zł. Tyle samo kosztuje teraz również system LPG do 75-konnego Rapida MPI (po obniżce o 851 zł w stosunku do ceny regularnej), instalacja do 60-konnej odmiany Citigo potaniała zaś aż o 1151 zł, do poziomu 2499 zł. Tylko brać!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.