REKLAMA
LPG
29.05.2008

Skoda dodaje gazu

... i to z kilku powodów. Po pierwsze, w tym roku ma szansę osiągnąć najwyższą sprzedaż w swojej historii. Trzymamy kciuki, ale z gratulacjami jeszcze się wstrzymamy. Żeby nie zapeszać. Po drugie zaś dlatego, że do całej gamy swoich samochodów oferuje już od nowości instalacje LPG. Auta oferowane są w specjalnie nazwanej linii TwinPower.
REKLAMA
TwinPowerSkodaTwinPower

Wprowadzając w styczniu 2007 r. do oferty opcjonalną instalację gazową, Skoda wyszła naprzeciw oczekiwaniom i prośbom swoich klientów. Często wyrażali oni chęć zakupu nowego samochodu z instalacją LPG, czego dealerzy nie mogli zaoferować. Montaż instalacji zazwyczaj skutkował utratą gwarancji producenta na mechaniczne podzespoły auta. Pomimo to okazuje się, że wielu kierowców decydowało się na montaż instalacji, ryzykując utratę gwarancji w zamian za duże oszczędności. Wprowadzenie do oferty sprzedaży modeli z instalacją LPG okazało się bardzo trafione. Jak podał nam pan Sebastian Szczęsny ze Skoda Auto Polska, sprzedaż modeli TwinPower w 2007. roku wyniosła 1334 sztuk, co oznacza kilkuprocentowy udział w całkowitej sprzedaży. Profesjonalnie przygotowana strategia TwinPower oraz dobra kampania promocyjna, widoczna w każdym salonie Skody, spowodowała systematyczny wzrost sprzedaży samochodów z LPG sięgając obecnie nawet 2/3 wszystkich modeli benzynowych.

 OctaviaSkoda Octavia

Szczególnym powodzeniem cieszy się Octavia Tour, wyposażona w silnik 1,6 l o mocy 102 KM. Jest to zasługa wprowadzonej przez dealerów promocji, polegającej na obniżeniu ceny samochodu o koszt montażu instalacji. Taka propozycja to, bez dwóch zdań, magnes na klienta, bo oferuje oszczędności już od pierwszego dnia, bez żmudnych i nie zawsze miarodajnych obliczeń okresu „amortyzacji” urządzenia. Dobre wyniki sprzedaży notuje także nowa Fabia, którą można „zagazować” już począwszy od najmniejszego, 3-cylindrowego silnika 1,2 l (60 KM). Klienci wybierający Octavię II dziś jeszcze często decydują się na wersje dieslowskie, jednak w obliczu galopujących cen oleju napędowego ten stan rzeczy może wkrótce ulec zmianie.
Skoda zawarła umowę w dziedzinie układów zasilania LPG z firmą Landi Renzo Polska, będącą częścią włoskiej Grupy Landi. Zdecydowało o tym kilka czynników, m. in. techniczne zaawansowanie produktów tej firmy, ich niezawodność oraz rekomendacja włoskiego importera

 FabiaSkoda Fabia


VW, który z Landi Renzo współpracuje od lat. Ogromne znaczenie miała także gotowość producenta do stworzenia linii instalacji dedykowanych. Oferowane są systemy LCS/LC oraz najnowsza zdobycz branżowej techniki - sekwencyjny wtrysk gazu Omegas, odpowiednio skompletowane oraz skalibrowane specjalnie pod kątem potrzeb aut marki Skoda, a nawet dostosowane do współpracy z konkretnymi silnikami. Ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenie partnera pozwoliło też zaoferować klientom warunki gwarancji w niczym nie ustępujące tym, jakie otrzymują nabywcy modeli czysto benzynowych lub wysokoprężnych. Samochód objęty jest dwuletnią opieką serwisową, taki sam okres obowiązuje w przypadku zamontowanego systemu gazowego. Co ważne, możliwość serwisowania samochodu nie jest ograniczona do warsztatu montującego instalację - regulacjami i naprawami zajmuje się sieć złożona z 50 placówek na terenie całego kraju (z wyjątkiem województw: opolskiego i świętokrzyskiego). Nie ma więc ryzyka, że w razie awarii z dala od domu będziemy skazani na napęd benzynowy aż do czasu powrotu. Jest to szczególnie ważne dla firm, których przedstawicie handlowi dużo podróżują po całym kraju i potrzebują ogólnokrajowego wsparcia serwisowego.

 Przełącznik gaz-benzynaSkoda Przełącznik gaz-benzyna

Oczywiście system TwinPower, jak każda inna instalacja LPG, daje możliwość wyboru - czy chcemy jechać na drogiej benzynie czy tanim gazie.
Montaż instalacji przebiega w sposób niewymagający od klienta żadnego dodatkowego zaangażowania. Wprawdzie samochód przyjeżdża z fabryki bez zmian, a konwersji dokonuje na miejscu autoryzowany, objęty programem serwis, ale cały proces przebiega pod kontrolą pracowników salonu, w którym kupujemy Skodę. Gdy auto jest gotowe, szczęśliwy nabywca odbiera kluczyki, wsiada i odjeżdża. Tablice rejestracyjne są już na swoim miejscu, a działanie podwójnego napędu sprawdzone przez serwisantów.

 Wtyskiwacze Skoda Wtyskiwacze


Zmartwieniem może być co najwyżej wybór celu podróży - przy powiększonym zasięgu i obniżonym koszcie paliwa da się odwiedzić dużo więcej miejsc! Ograniczeniem jest już tylko wyobraźnia. Jeżeli ktoś, kupując nową Skodę, nie zdecydował się na montaż instalacji LPG, ale po pewnym czasie zmienił zdanie, również może skorzystać z oferty TwinPower.
Nowa, ekologiczna polityka Skody zasługuje na naśladownictwo i dowodzi, że autogaz nadal jest paliwem o dużym potencjale rozwoju, niesłusznie czasami kojarzonym z samochodami starymi. Cieszy też fakt, iż duży koncern zauważył potrzeby rynku i zamiast odmawiać klientom czy zabierać gwarancję, postanowił sam na tym zarobić. Nowoczesne instalacje gazowe w nowoczesnych samochodach spisują się doskonale i Skoda jest tego najlepszym przykładem.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda, Mototarget



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.