REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Golf Plus BiFuel / Volkswagen poprzednie następne
04.06.2009

VW Golf Plus BiFuel - ma u nas plus

VW Golf Plus BiFuel - ma u nas plus  

Większy brat najpopularniejszego auta Europy, taki „już nie Golf, a jeszcze nie Touran”, w ślad za klasyczną kompaktową odmianą otrzymał w opcji dedykowaną instalację gazową. Dzięki niej emituje o ponad 10% mniej CO2 i znacznie wolniej „drenuje” kieszeń kierowcy. To odpowiedź Volkswagena na rosnącą w Niemczech popularność autogazu.

REKLAMA
Golf Plus BiFuelVolkswagenGolf Plus BiFuel

W porównaniu z tradycyjnym Golfem, nie ma rewolucji - Plusa napędza ten sam, doskonale znany z całej gamy modeli Grupy VW, silnik 1,6 o mocy 102 KM, osiągający po przełączeniu na LPG 98 KM. Nowoczesne instalacje sekwencyjne, którym „błogosławi” producent auta, dostarcza Landi Renzo.

Zasilany w sposób konwencjonalny, Golf Plus zużywa 7,5 l benzyny Super 98 na 100 km. Jadąc na autogazie, samochód spala 9,8 l/100 km, jednak emisja dwutlenku węgla jest niższa właśnie w przypadku napędu tańszym paliwem i wynosi 159 g/km wobec pierwotnych 179 g/km. Auto poddano wszechstronnym testom zderzeniowym, co według producenta zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa niż ten oferowany przez systemy montowane na rynku wtórnym.

Golf Plus BiFuelVolkswagenGolf Plus BiFuel

Zasięg łączny samochodu wynosi 1100 km, z czego 440 można bez tankowania pokonać na LPG. Wynik ten uzyskano montując we wnęce koła zapasowego toroidalny zbiornik o użytecznej objętości 43 l. Zawór gazu umieszczono obok wlewu benzyny, pod wspólną klapką. To spore udogodnienie - ponieważ na stacjach (których za Odrą jest już ok. 5000) obowiązuje samoobsługa, nie trzeba schylać się do zderzaka, by przypiąć pistolet do złącza.

W Niemczech instalacja dedykowana do Golfa Plus kosztuje mniej więcej tyle samo, co adaptacja na własną rękę. Korzyść polega na tym, że nie trzeba czekać na wygaśnięcie fabrycznej gwarancji ani liczyć się z jej utratą - modele BiFuel objęte są taką samą opieką serwisową jak wszystkie inne modele Volkswagena. Bardzo byśmy sobie życzyli, żeby„zagazowane” Volkswageny zawitały także do polskich salonów sprzedaży, jednak na razie brak jakichkolwiek informacji o tym, czy i kiedy miałoby to nastąpić. „Bratnia” Skoda oferuje u nas dedykowane instalacje do swoich modeli, a więc teoretycznie sprawa jest prosta, ale co z tego wyjdzie w praktyce - zobaczymy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.