REKLAMA
LPG
23.01.2012

Volkswagen Caddy Bifuel - już jest

Volkswagen rozszerza ofertę samochodów zasilanych LPG. Kolejnym pojazdem, po Golfie i Polo Bifuel jest produkowany w Poznaniu Volkswagen Caddy. W przeciwieństwie do dwóch pierwszych Caddy jest oferowany także w Polsce.
REKLAMA

Caddy Bifuel jest drugą gazową odmianą tego modelu, po wersji Ecofuel napędzanej gazem ziemnym. Oba gazowe pojazdy powstają w Zakładzie Zabudów VW Poznań, mieszczącym się w podpoznańskim Swarzędzu. Obecnie (styczeń 2012 r.) powstają pierwsze 4 egzemplarze Caddy Bifuel z 60 zamówionych przez krajowych odbiorców.

Volkswagen Caddy Bifuelfot. VolkswagenCaddy Bifuel jest dostępny we wszystkich wersjach nadwoziowych, także jako Caddy Maxi

Samochód jest napędzany silnikiem 1,6 MPI, który przy zasilaniu LPG osiąga moc 72 kW (98 KM), a maksymalny moment obrotowy ma wartość 144 Nm. Parametry te są osiągane przy spełnieniu obecnie obowiązujących standardów Euro 5.

Caddy z silnikiem przystosowanym do zasilania LPG jest samochodem dwupaliwowym. Zastosowano pełnowymiarowy zbiornik benzyny o pojemności 60 l oraz zamontowany pod samochodem (w miejscu koła zapasowego) 44 - litrowy zbiornik gazu produkowany przez słupską firmę STAKO. Zasięg samochodu na gazie wynosi 430 km, na obu paliwach jest określany przez producenta na około 1100 km.

Silnik Caddy Bifuel z instalacją gazową Landi Renzofot. autoplenum.dePublikowane w sieci zdjęcia sugerują, że w Caddy Bifuel zastosowano instalację gazową Landi Renzo

Emisja dwutlenku węgla przy zasilaniu LPG wynosi 169 g/km, na benzynie wartość ta zwiększa się do 189 g/km. Zużycie paliwa gazowego w cyklu miejskim jest określane na 13,6 l/100 km, poza miastem 8,5 l, a w cyklu mieszanym 10,4 l/100 km.

Samochód jest oferowany jako furgon i kombi w obu wersjach rozstawu (Caddy - 2681 mm oraz Caddy Maxi - 3006 mm) we wszystkich standardach wyposażenia wyposażenia (Startline, Trendline, Comfortline, Highline).

Cennik Caddy Bifuel otwiera furgon, który w najtańszej wersji (bez wyposażenia dodatkowego) kosztuje 73 550 zł (brutto). Za najdroższy Caddy Maxi Bifuel w wersji Highline trzeba zapłacić 110 826 zł.

Obecnie oferowana wersja Bifuel nie jest pierwszym napędzanym LPG Caddy. Poprzednia wersja tego modelu (przed faceliftingiem) także była oferowana w wersji Bifuel. Gazowy system zasilania został opracowany i dostosowany do Caddy w niemieckiej firmie IAV, tam też dokonywano konwersji.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.