REKLAMA
LPG
27.02.2012

Volkswagen Caddy Roncalli BiFuel - niezły cyrk

Co kraj, to obyczaj – na polski rynek wszedł właśnie Caddy BiFuel z instalacją LPG, wyceniony na większą kwotę niż modele benzynowe 1,2 TSI oraz diesle 1,6 TDI-CR o porównywalnej mocy.
REKLAMA

W Niemczech tymczasem zadebiutowała właśnie limitowana seria Roncalli, która od „ropniaka” tańsza jest zawsze, a dzięki czasowej promocji kosztuje sporo mniej również od braci napędzanych bezołowiową. I gdzie tu sprawiedliwość?

Tapicerka Caddy Roncallifot. VolkswagenRadosna tapicerka...
Tapicerka Caddy Roncallifot. Volkswagen... wesoła kolorystyka organizerów dla pasażerów tylnej kanapy...
Volkswagen Caddy Roncallifot. Volkswagen... a do kompletu roześmiany klaun. Tylko czy polskim nabywcom Caddy'ego będzie do śmiechu?

Caddy Roncalli to specjalna wersja volkswagenowskiego kombivana przygotowana wspólnie z... popularnym niemieckim cyrkiem. Skąd taki pomysł na współpracę, nie podejmujemy się wyjaśniać, ale możemy napisać, co ona oznacza. I tak, fotele pokryto unikalną tkaniną „Bubble”, która ożywia do bólu pragmatyczne i ergonomiczne wnętrze. Nieco życia wnoszą także obszyte taśmami w trzech kolorach organizery zawieszane na zagłówkach przednich foteli, dzięki którym pasażerowie tylnej kanapy łatwo zapanują nad niezbędnymi w podróży drobiazgami. Z myślą o najmłodszych stworzono zaś przysysane do okien bocznych osłony przeciwsłoneczne z wizerunkiem wąsatego klauna i logotypem cyrku Roncalli. Do standardowego wyposażenia należy również radio z odtwarzaczem CD i obsługą plików muzycznych mp3.

Tak jak każde inne Caddy, Roncalli można kupić w odmianie BiFuel (LPG) lub EcoFuel (CNG). Wersja napędzana gazem skroplonym, wyposażona w 102-konny silnik 1,6 MPI kosztuje 17990 euro, tyle samo trzeba zapłacić za model z dwulitrową jednostką zasilaną gazem ziemnym, generującą moc 109 KM. Porównywalny wariant benzynowy TSI (1,2 l, 105 KM) to wydatek 16150 euro, za 102-konnego diesla 1,6 TDI-CR należy za naszą zachodnią rubieżą wyłożyć 18190 euro. Inaczej zatem niż w Polsce, Caddy BiFuel nie stanowi najdroższej z alternatyw – kosztuje, co zrozumiałe, więcej niż odpowiednik benzynowy (cena instalacji i montażu), ale mniej niż diesel, którego w założeniu ma zastępować w statystykach sprzedaży. To jednak nie wszystko.

Od 31 stycznia do 27 marca 2012 Caddy Roncalli BiFuel jest bowiem dostępny z dodatkową zniżką, sięgającą, zależnie od wersji wyposażenia i rozstawu osi, 4995 euro. Jeszcze większy rabat, w wysokości maksymalnie 6268 euro, przysługuje w tym samym okresie nabywcom modelu Caddy EcoFuel. Tę ostatnią informację podajemy jednak z czysto kronikarskiego obowiązku, bowiem ze względu na niedorozwiniętą słabo rozwiniętą infrastrukturę tankowania CNG bardzo wątpliwe jest, aby wersja na sprężony gaz ziemny cieszyła się powodzeniem nad Wisłą. Że w Polsce nie ma podobnych zniżek ani serii limitowanych firmowanych przez cyrki (Caddy Zalewski?), ogrody zoologiczne, muzea czy lunaparki, to pal licho, ale trudno pogodzić się z polityką cenową przedstawicielstwa VW, w wyniku której model napędzany najtańszym paliwem kosztuje więcej niż ten napędzany najdroższym. Dziwne to tym bardziej, że Caddy BiFuel powstaje u nas, w zakładach w Antoninku (produkcja auta) i Swarzędzu (montaż instalacji gazowej). Tym sposobem również model na gaz płynny zostaje skazany na umiarkowaną popularność w naszym kraju, tylko po co w takim razie było wprowadzać go do sprzedaży? Czyżby nie dla psa była ta kiełbasa?




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.