REKLAMA
LPG
04.12.2008

Volkswagen Golf BiFuel - fabrycznie z LPG

Podczas trwającego właśnie salonu samochodowego w Bolonii firma z Wolfsburga zaprezentowała swój pierwszy model wyposażony w fabryczną instalację gazową. Ponieważ u naszych zachodnich sąsiadów LPG cieszy się dużym wzięciem, samochód wkrótce pojawi się w niemieckich salonach Volkswagena.
REKLAMA
Golf BiFuelVolkswagenGolf BiFuel

Pod maską samochodu pracuje silnik o pojemności 1,6 l, wytwarzający moc 98 KM. Według danych producenta, dwupaliwowy Golf VI zużywa średnio 9,2 l gazu na 100 km, emitując przy tym 149 gramów CO2 na każdy kilometr. Jest to wprawdzie o około 2 l/100 km więcej, niż podczas jazdy na benzynie, ale mimo to zawartość dwutlenku węgla w spalinach jest niższa o 10% przy zasilaniu LPG, a koszt pokonania 100 km wynosi 6,38 wobec 8,6 euro na korzyść ekologicznego paliwa „lotnego”.
Zatankowany do pełna (także „pod korek” 55-litrowego baku), BiFuel może przejechać nawet 1100 km. Ponieważ jednak podróżowanie na benzynie ogranicza się do sytuacji awaryjnych, bardziej interesuje nas zasięg na gazie, wynoszący 420 km (dzięki toroidalnemu, umieszczonemu we wnęce koła zapasowego, zbiornikowi o objętości użytkowej równej 41 l, notabene produkcji naszego słupskiego Stako). A że stacji z autogazem w Niemczech nie brakuje (jest ich tam ok. 4500), nowa odmiana Golfa „posmakuje” konwencjonalnego paliwa raczej tylko przy rozruchu.

Golf BiFuelVolkswagenGolf BiFuel


W samochodzie pracuje sekwencyjna instalacja produkcji Landi Renzo. Volkswagen udziela oczywiście pełnej gwarancji na auto, nie odbiegającej od tej, jaką otrzymują nabywcy odmian benzynowych. Golf BiFuel przeszedł też wszechstronne testy zderzeniowe, zapewniające całkowite bezpieczeństwo użytkowania. Nie podano na razie żadnych danych odnośnie cen, jednak dopłata ma wynosić tyle, ile kosztowałby montaż na własną rękę w prywatnym warsztacie. Oczekujemy, że ten nowy model zawita także do Polski, chociaż za wcześnie jeszcze na konkretne daty. Skoro jednak „bratnia” Skoda z powodzeniem sprzedaje na naszym rynku swoje modele z instalacjami gazowymi, dlaczego miałby tego nie uczynić Volkswagen? Przecież i tak mnóstwo Golfów jeździ u nas na LPG!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: World Car Fans, zercustoms.com, Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.