REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 6
fot. gazeo.pl / DFSK w wersji Mini Bus poprzednie następne
16.04.2012

DFSK - chińczyk z gazem

DFSK - chińczyk z gazem fot. gazeo.pl

Samochody DFSK są produkowane przez chińską firmę Dongfeng Motor Corporation. Firma powstała w 1969 r. i jest jednym z trzech największych producentów pojazdów osobowych i użytkowych w Kraju Środka. Ze sprzedażą na poziomie prawie 2 mln pojazdów firma ma blisko 11% udział w chińskim rynku.
REKLAMA

Samochody chińskiego producenta cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Prognozy na 2011 r. mówiły o sprzedaży ponad miliona pojazdów.

DFSK - chińskie dostawczakifot. gazeo.plGama pojazdów DFSK obejmuje wiele odmian nadwoziowych, dzięki czemu mogą one mieć bardzo różne zastosowanie

Od 2010 r. pojazdy DFSK są oferowane także w Polsce. Ich importerem jest warszawska firma Auto Porada. Konstrukcyjnie samochody bazują na Suzuki Carry i występują w wielu wersjach na bazie nadwozia typu furgon (Mini Van - klasyczny furgon blaszak, Mini Bus - wersja 6-miejscowa) oraz podwozia z kabiną pojedynczą (Mini Truck - podwozie ze skrzynią ładunkową, Cargo Box - podwozie z zabudową furgonową, wywrotka, chłodnia) lub podwójną (ze skrzynią ładunkową - Double Cab i klasyczny Pick Up).

Te niewielkie samochody o dopuszczalnej masie całkowitej od 1576 do 1865 kg i ładownościach zawierających się w granicach od 900 do 1030 kg są napędzane silnikiem o pojemności skokowej 1,3 l. Dostępna jest również jednostka napędowa 1,1 l, lecz parametry tego silnika mocno ograniczają osiągi samochodu, którego prędkość maksymalna jest określana przez producenta na 100 do 105 km/h (w zależności od wersji). Z tego powodu tę wersję silnikową importer traktuje jako opcję. Jako podstawowa (choć podnosząca o 3 tys. zł cenę w stosunku do wersji 1,1 l) jest traktowana jednostka napędowa 1,3 l.

Silnik w samochodzie DFSKfot. gazeo.plDostęp do komory silnikowej uzyskuje się po odchyleniu przednich foteli. Po odchyleniu fotela kierowcy uzyskuje się m.in. dostęp do filtra powietrza

Oba silniki są czterocylindrowe. Słabszy ma moc 35 kW (48 KM) przy 5300 obr./min. oraz maksymalną wartość momentu obrotowego 76 Nm, którą osiąga przy 3600 obr./min. Większy silnik dysponuje mocą 57,5 kW (78 KM) przy 6000 obr./min. Ma również większą wartość maksymalnego momentu obrotowego 103 Nm, która jest uzyskiwana przy niższej prędkości obrotowej, co powinno skutkować znacznie wyższą elastycznością. Z uwagi na umieszczenie pod kabiną silnik jest pochylony (w stronę kierowcy).

Jak podaje importer zużycie paliwa samochodów DFSK waha się od 6,3 do 7 l/100 km (w zależności od wersji), co przy 40 l pojemności zbiornika daje zasięg około 600 km.

Wtryskiwacze gazowe w samochodzie DFSKfot. gazeo.plW samochodach DFSK stosowane są systemy zasilania gazowego firmy Bigas

Importer, we współpracy z firmą Anlero Polska, która jest dystrybutorem włoskiej firmy Bigas oferuje w samochodach DFSK także gazowy układ zasilania. Zastosowano system Nova SGIS, który jest oczywiście sekwencyjną instalacją wtrysku LPG w fazie gazowej. Samochód zarówno przy zasilaniu gazem jak i benzyną spełnia wymagania normy Euro5. Zamontowany pod samochodem, w miejscu koła zapasowego, zbiornik gazu płynnego o pojemności 33 l przy zużyciu paliwa około 9 l/100 km zapewnia zasięg ponad 360 km.

Samochód w zależności od wersji kosztuje od 39 do 58 tys. zł (brutto) i jest objęty 2 -letnią gwarancją mechaniczną. W takim samym okresie producent odpowiada także za powłokę lakierniczą. W cenie samochodu zawarty jest także montaż autoalarmu. Samochód z instalacją gazową jest droższy od benzynowego o 3 tys. zł. Według informacji uzyskanych od importera około 80% użytkowników zdecydowało się na montaż gazowego systemu zasilania, co szczególnie przy obecnych cenach klasycznych paliw silnikowych raczej nie dziwi, tym bardziej, że w gamie dostępnych jednostek napędowych nie jest dostępny silnik o ZS. Nawet jeśli sytuacja ta się zmieni (w nowym modelu DFSK, który już lada chwila trafi do sprzedaży ma być dostępny silnik 1,3 Multijet), gazowa wersja nadal pozostanie najbardziej ekonomicznym źródłem napędu.

DFSK w wersji Pick Upfot. gazeo.plDFSK w wersji Pick Up

Nie wiemy jak samochód sprawuje się w codziennej eksploatacji, lecz biorąc pod uwagę jego cenę i ograniczone do minimum, za pomocą instalacji gazowej, koszty eksploatacji z pewnością użytkownicy nie powinni narzekać. Z drugiej jednak strony trochę martwi fakt braku gwarancji perforacyjnej, co po części może wynikać z zastosowania w budowie nadwozia blach nieocynkowanych. Ponadto samochód w wyposażeniu standardowym nie ma poduszki powietrznej. Można ją zamówić za dopłatą, podobnie jak elektrycznie sterowane szyby. Miłym zaskoczeniem jest jednak będąca w wyposażeniu standardowym klimatyzacja oraz radioodtwarzacz ze złączem AUX umożliwiającym podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku. Dodatkowo, w odmianie Mini Bus klimatyzacja jest dwustrefowa.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Auto Porada, Dongfeng Motor Corporation



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.