Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Prins Autogaz / Komora silnikowa Forda Courier 1.0 EcoBoost z zamontowanym systemem Prins Direct LquiMax 2.0. Nad akumulatorem widoczny sterownik instalacji. Uwagę zwraca również przerobiona pod kątem LPG wysokociśnieniowa pompa benzyny na głowicy silnika poprzednie następne
10.07.2017

Flota na LPG - Transity Courier z instalacjami Prins DLM

Flota na LPG - Transity Courier z instalacjami Prins DLM fot. Prins Autogaz

Firma Big Autohandel z Gdańska jest jednym z największych dealerów Forda na Pomorzu, a w 2015 r. była 5 w kraju firmą pod względem liczby sprzedanych samochodów. Działa także bardzo sprawnie w sprzedaży Fordów zasilanych LPG.
REKLAMA
Fordy Transit Courier 1.0 EcoBoost w siedzibie Prins Autogazfot. Prins AutogazFordy Transit Courier 1.0 EcoBoost oczekujące na montaż instalacji Direct LiquiMax 2.0 w siedzibie Prins Autogaz

Przykładem jest jeden z ostatnich kontraktów, w ramach którego firma dostarczy 30 Fordów Transit Courier z silnikami 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, które zostaną wyposażone w dedykowane instalacje Prins Direct LiquiMax 2.0.

Zamówienie jest spore, aby więc przyspieszyć jego realizację proces wyposażenia pojazdów w gazowe układy zasilania powierzono firmie Prins Autogaz, która dostarcza instalacje gazowe do nowych Fordów.

Samochody mają być zaadaptowane do zasilania LPG w ciągu 3 tygodni tak, aby dealer miał jeszcze czas na doposażenie pojazdów w inne zamówione elementy i przygotowanie ich do przekazania użytkownikowi.

Na przystosowanie pojedynczego samochodu do zasilania LPG przeznaczono czas około 7 godzin. Montaż podzielono na etapy, co pozwala na skrócenie procesu adaptacji.

Przy takich kontraktach nie wybieramy opcji pełnego montażu przez jedną osobę. Wydajniejszy jest system dzielenia prac na etapy, którymi zajmują się różne osoby. Pozwala to skrócić czas montażu i co najważniejsze, zachować najwyższą i powtarzalną jego jakość.

Bartosz Czubała, dyrektor handlowy Prins Autogaz

Samochody będą wykorzystywane jako pojazdy pogotowia technicznego w firmie związanej z branżą telekomunikacyjną. Będą one użytkowane w różnych warunkach zarówno w mieście jak i w warunkach ruchu pozamiejskiego.

Warto wiedzieć

Prins Autogaz od 2016 r. jest dostawcą gazowych układów zasilania Prins Direct LiquiMax do nowych Fordów wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny rodziny EcoBoost.

Realne zużycie LPG w tych samochodach jest szacowane na 8 do 11 l LPG na 100 km w zależności od charakteru eksploatacji.

Aby zatem zapewnić odpowiedni zasięg pojazdów zastosowano duże zbiorniki LPG mieszczące około 45 l paliwa (pojemność geometryczna 62 l).

Taki zapas paliwa zapewnia zasięg od około 400 do 550 km w zależności od charakteru użytkowania i obciążenia pojazdów.

Zbiorniki LPG są oczywiście toroidalne. Są one montowane pod ładownią, w miejscu koła zapasowego.

Firma, która zamówiła Fordy Transit Courier LPG już planuje, że w drugiej połowie 2017 r. wymieni pozostałą część floty na samochody zasilane paliwem gazowym.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Prins Autogaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.