REKLAMA
LPG
06.11.2017

Ford E-350 LPG - gazowane podwozie

Ford E-450 jest popularną bazą dla minibusów używanych w USA. Teraz znana ze opracowywania systemów LPG do samochodów użytkowych tej marki firma ROUSH CleanTech przygotowała odpowiednie rozwiązanie do mniejszego modelu – E-350.
REKLAMA
Ford E-350 LPGfot. auto-gas.netTylny zwis to idealne miejsce do zabudowy zbiorników LPG w samochodzie dostawczym - przestrzeń użytkowa pozostaje nienaruszona

Sprawdzona technologia

Do tej pory na amerykańskie drogi wyjechało ponad 1000 egzemplarzy Forda E-450 wyposażonych w gazową technologię ROUSH CleanTech. Niektórym operatorom wystarczyłby jednak pojazd o rozmiar mniejszy, dlatego przygotowano zestaw do konwersji modelu E-350. Póki dostępna była tylko wersja benzynowa, wiele flot decydowało się jednak na jego większego brata, bo mimo wszystko bardziej się to opłacało, jednak teraz będzie można dopasować wielkość pojazdu do faktycznych potrzeb bez obawy o koszty bieżące.

Mnogość zastosowań

Samochód będzie oferowany jako tzw. cutaway, czyli podwozie do zabudowy z kabiną bez ściany tylnej, do wyboru z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnej osi. Tego typu pojazd stanowi idealną bazę do tworzenia mikrobusów i autobusów szkolnych typu A oraz aut dostawczych dla sektorów spożywczego czy kurierskiego. Moc, moment obrotowy i dopuszczalna masa holowanej przyczepy pozostają takie same, jak w przypadku odpowiedników zasilanych samą benzyną, podobnie jak warunki udzielanej przez Forda gwarancji.

Silnik jak z ciężarówki

Gotowe do konwersji Fordy E-350 są napędzane silnikami, które z europejskiej perspektywy wydają się dwukrotnie za duże – 6,8 l pojemności skokowej i 10 cylindrów w układzie V to nie są parametry, które kojarzylibyśmy z miejskim pojazdem dostawczym. Liczba zaworów jest za to dość niska – na każdy cylinder producent przewidział jedynie po dwa. Wersje napędzane LPG uzyskają certyfikaty dopuszczające do ruchu wydane przez EPA (Environmental Protection Agency – Agencję Ochrony Środowiska) i CARB (California Air Resources Board – Kalifornijską Radę Zasobów Powietrznych), a dzięki zmianie paliwa w toku eksploatacji wyemitują o 40,5 t mniej CO2 każdy. Do tego oczywiście należy uwzględnić oszczędności – autogaz jest w USA o 40% tańszy niż benzyna i o połowę tańszy niż olej napędowy, generuje też niższe koszty obsługi pojazdów ze względu na czystszy proces spalania.

Kup teraz, odbierz potem

ROUSH CleanTech przyjmuje już zamówienia na nowy model, a dostawy mają ruszyć późną wiosną 2018 r. Spodziewamy się, że wkrótce potem usłyszymy o wielu zastosowaniach Forda E-350 LPG...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: ROUSH CleanTech, auto-gas.net



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.