REKLAMA
LPG
25.05.2015

Ford F-150 ponownie gotów do konwersji

Po rocznej przerwie gotowy do konwersji na napęd LPG lub CNG Ford F-150 powraca do oferty. To oznacza, że marka spod znaku błękitnego owalu nadal nie konwertuje swojego pick-upa fabrycznie, ale od teraz łatwiej będzie dokonać przeróbki u wyznaczonych montażystów.
REKLAMA
Ford F-150 CNGfot. FordKazał na siebie czekać cały rok, ale teraz ma 5-litrowy silnik V8 zamiast V-szóstki o pojemności 3,7 l - amerykańscy klienci na pewno to docenią

Nowa odsłona pick-upa nad pick-upami ma pod maską 5-litrowy silnik V8, który można konwertować na jedno- lub dwupaliwowe (z układem benzynowym nietkniętym lub usuniętym) zasilanie gazem płynnym (LPG) lub sprężonym ziemnym (CNG). Zdaniem Forda, przystosowanie auta do przeróbki na napęd gazowy powróciło do oferty, ponieważ 72% klientów tak sobie życzyło. To także za ich sprawą F-150 ma teraz silnik V8 w miejsce oferowanej wcześniej 3,7-litrowej V-szóstki.

Przystosowanie silnika do spalania LPG/CNG kosztuje niewiele, bo 315 dolarów, jednak kompletne konwersje, prowadzone przez wykwalifikowane i zatwierdzone przez Forda zakłady (tzw. QVM – Qualified Vehicle Modifiers), to już wydatek rzędu 7500 do 13000 dolarów, zależnie od typu wybranego paliwa gazowego i pojemności zastosowanych zbiorników. Sześć firm współpracuje z Fordem w zakresie przerabiania „F-stopięćdziesiątek” (Altech-Eco, IMPCO Automotive, Landi Renzo USA, Roush CleanTech, Venchurs Vehicle Systems i Westport), ale w sumie samochodami zajmują się specjaliści z 36 warsztatów sygnowanych przez te firmy.

Według szacunków Forda, aż 70% pojazdów w silnikami przystosowanymi do zasilania LPG/CNG jest przerabianych na napęd gazowy od razu po opuszczeniu hal fabrycznych i dostarczanych do klientów z zamontowaną już instalacją. Kolejnych 20% przechodzi konwersję w ciągu jednego roku od zakupu, natomiast pozostałe 10% później lub wręcz nigdy. Widocznie niektórzy wybierają pakiet gazowy „na wszelki wypadek”, ale ostatecznie z niego nie korzystają.

Po dodaniu do oferty modelu F-150 z rocznika modelowego 2016, gama Fordów z silnikami fabrycznie przygotowanymi do napędu gazowego obejmuje już osiem modeli. Poza głównym bohaterem niniejszego tekstu, do tego grona zaliczają się również:

  • Transit Connect (z 2,5-litrowym, rzędowym silnikiem 4-cylindrowym);
  • Transit (3,7 l, V6);
  • Seria E jako podwozie do zabudowy z kabiną lub bez (5,4 l, V8 i 6,8 l, V10);
  • F-250/F-350 Super Duty (6,2 l, V8);
  • F-450/F-550 Super Duty (6,8 l, V10);
  • F-53/F-59 jako podwozia do zabudowy (6,8 l, V10);
  • F-650/F-750 jako podwozia z kabiną (6,8 l, V10).



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Ford



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.