14.09.2015

Ford F-150 z wtryskiem ciekłego LPG

Ford we współpracy z firmą Westport wprowadza do oferty model F-150 w dwóch odmianach zasilanych gazem ziemnym (CNG) i LPG. Zastosowany w samochodzie system LPG dawkuje do silnika gaz w fazie ciekłej.
REKLAMA

Jak informuje Westport jest to nowy system. Oba gazowe układy zasilania, zarówno LPG jak i CNG będą oferowane do Forda F-150 z 5-litrowym silnikiem V8 z roku modelowego 2016.

Zasilany LPG Ford F-150fot. WestportZasilany LPG Ford F-150

Nowy system wtrysku LPG w fazie ciekłej charakteryzuje się:

  • Zbiornikiem o pojemności 24 galonów (191 l) lub opcjonalnie 16 galonów (60 l),
  • Uproszczoną obsługą techniczną z łatwo dostępnym filtrem LPG,
  • Brakiem konieczności używania dodatkowych narzędzi diagnostycznych,
  • Trwałością pompy ciekłego LPG na dystansie 150 tys. mil (pond 240 tys. km),
  • Wyższą sprawnością napełnienia, co przekłada się na wyższą moc silnika oraz niższą emisję szkodliwych składników spalin w porównaniu z silnikami zasilanym systemami dawkującymi LPG w fazie gazowej.

Westport wyszedł z założenia, że to gazowy układ zasilania (stan skupienia paliwa) należy dostosować do konstrukcji silnika, a nie na odwrót jako to się często dzieje w przypadku stosowania systemów wtrysku LPG w fazie gazowej (wymiana zaworów i gniazd zaworowych).

Zmiany objęły także sam samochód i jego silnik. Teraz kadłub silnik jest wykonany ze stopu aluminium, co przekłada się na zmniejszenie masy jednostki napędowej o ponad 300 kg, a tym samym zwiększenie możliwości przewozowych.

Ford jest liderem w zakresie sprzedaży samochodów zasilanych gazowymi paliwami alternatywnymi na rynku amerykańskim. Od 2009 r. firma sprzedała 57 tys. pojazdów zasilanych paliwami gazowymi (LPG i CNG). Jest to liczba 7-krotnie większa niż łączna sprzedaż takich pojazdów przez wszystkie liczące się marki w Stanach Zjednoczonych.

Wzrost sprzedaży zasilanych paliwami gazowymi dostawczych Fordów w latach 2010-2014fot. FordWzrost sprzedaży zasilanych paliwami gazowymi dostawczych Fordów w latach 2010-2014

Wprowadzenie do oferty Forda F-150 wersji silnikowej V8 dostępnej z gazowym układem zasilania wynika z preferencji klientów. Przeprowadzona ankieta wykazała, że 72% z nich pozytywnie ocenia wprowadzenie tej wersji silnikowej w odmianie LPG i CNG. Przedstawiciele Forda spodziewają się, że 5-litrowy silnik V8 będzie jeszcze bardziej popularny od widlastej szóstki (3,7 l) w 2014 r.

Konwersja samochodu do zasilania gazowego rozpoczyna się już na etapie produkcji. Zamówiony pod kątem zasilania gazowego pojazd ma zmienione gniazda zaworowe i zawory, co zwiększa koszty takiego Forda F-150 o 315 dolarów. Sama konwersja, którą przeprowadza się w jednym z warsztatów sieci Ford Qualified Vehicle Modifiers kosztuje od około 7,5 tys. do 9,5 tys. dolarów w zależności od pojemności zbiornika paliwa.

Ford Motor Company oferuje osiem pojazdów użytkowych dostępnych z fabrycznymi instalacjami gazowymi:

  • F-150 z silnikiem V8 Ti-VCT (5 l),
  • F-250 i F-350 - pickup Super Duty z silnikiem V8 (6,2 l),
  • F-350 i F-550 Super Duty - podwozie z kabiną z silnikiem V8 (6,2 l) lub V10 (6,8 l),
  • F-650 i F-750 - podwozie z kabiną z silnikiem V10 (6,8 l),
  • F-53 i F-59 podwozie pod zabudowę z silnikiem V10 (6,8 l),
  • Transit Connect i kombi z 4-cylindrowym silnikiem (2,5 l),
  • Transit van, kombi i podwozie z kabiną z silnikiem V6 Ti-VCT (3,7 l),
  • E-Series z silnikiem V8 (5,4 l) lub V10 (6,8 l).

W 2014 r. Ford dostarczył 16821 pojazdów użytkowych napędzanych paliwami gazowymi. W 2015 r. zapowiada się jeszcze wyższa sprzedaż pojazdów gazowych.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Westport, Ford



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.