REKLAMA
LPG
07.12.2015

Gazowa ciężarówka Alkane z certyfikatem DOT

Firma Alkane Trucks jest bliska wprowadzenia na amerykański rynek napędzanej LPG ciężarówki z silnikiem nad kabiną. W Południowej Karolinie powstaje fabryka, która będzie te pojazdy wytwarzać, a prototypowy egzemplarz właśnie uzyskał certyfikat DOT.
REKLAMA
Gazowa ciężarówka Alkane - podwozie do zabudowyfot. Alkane TrucksW Europie nie do pomyślenia, w USA coraz popularniejsze - ciężarówki na LPG

DOT to Department of Transportation, czyli Departament Transportu, odpowiednik naszego ministerstwa. Aby uzyskać homologację dopuszczającą pojazd do ruchu, firma musiała dostarczyć określone części i podzespoły do laboratoriów DOT w celu przetestowania i przebadania, w tym hamulce, koła (z oponami), osie, pasy bezpieczeństwa, oświetlenie, próbki tapicerki i szyby okienne. Wszystkie one muszą spełnić rygorystyczne wymogi stanowe i federalne, zwłaszcza te związane z bezpieczeństwem. Co ciekawe, właściwie wszystkie wymienione komponenty są pochodzenia chińskiego (mimo że Alkane to firma amerykańska), ponieważ producent importuje z Państwa Środka kompletne podwozia z kabinami marki Foton (to jeden z największych producentów ciężarówek w Chinach) i na miejscu, w Południowej Karolinie, wyposaża je w układy napędowe złożone z automatycznych, sześciobiegowych skrzyń Allison 2500 i zasilanych LPG silników V8 o pojemności 8,8 l dostarczanych przez Power Solutions International. Jednostki bazują na blokach General Motors.

Każdy komponent jest badany w osobnym laboratorium. Gdybyśmy pięć lat temu wiedzieli, ile nas to będzie kosztować, być może zastanowilibyśmy się dwa razy przed podjęciem decyzji, ale jednak zrobiliśmy to i dziś nie żałujemy.

Steve Rayborn, wiceprezes Alkane Trucks ds. sprzedaży

Silnik PSI montowany w napędzanych LPG pojazdach Alkane (które należą do amerykańskiej 7. klasy tonażowej – 26-33 tys. funtów, czyli ok. 11,7-14,85 tys. kg DMC) generuje 270 KM mocy i 766 Nm momentu obrotowego, co według producenta zapewnia ciężarówce osiągi porównywalne z tymi, jakie oferują odpowiedniki z napędem dieslowskim. Koszty bieżące są przy tym znacząco niższe, podobnie jak emisja szkodliwych składników spalin, zwłaszcza cząstek stałych, które praktycznie wyeliminowano. A co do kosztów, galon autogazu w USA kosztuje (po zniżce dla odbiorców flotowych) 1,15 dolara, podczas gdy galon oleju napędowego – 2,49 dolara, więc o oszczędności nie trzeba się martwić. Alkane chce przede wszystkim zainteresować nowym pojazdem firmy dystrybuujące LPG, a kilka z nich ponoć już wyraziło chęć zakupu.

Jesteśmy podekscytowani perspektywą wprowadzenia naszej nowej ciężarówki na rynek, podobnie jak perspektywą stworzenia nowych miejsc pracy w naszym kraju. Nasza fabryka w hrabstwie Dorchester będzie zatrudniać ponad 300 wykwalifikowanych pracowników, kiedy już osiągnie pełną moc.

Bob Smith, dyrektor wykonawczy Alkane Trucks

W przygotowaniu są także ciężarówka dystrybucyjna i ciągnik siodłowy klasy 8., również wykorzystujące podwozia i kabiny produkcji Fotona oraz wyposażone w amerykańskie silniki i inne podzespoły. Jednostka napędowa będzie pochodzić od Cumminsa (ISX G), ale zamiast LPG ma spalać CNG. Pojazd powinien osiągnąć gotowość produkcyjną pod koniec 2016 r.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Alkane Trucks



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.