REKLAMA
LPG
21.03.2016

Ram 1500 Rebel LPG - buntownik z powodu

Bez wiedzy producenta, choć i bez jego sprzeciwu, firma GeigerCars, niemiecki tuner i importer amerykańskich aut, które oficjalnie nie są oferowane w Europie, sprowadza i sprzedaje pick-upa Ram 1500 Rebel w wersji LPG.
REKLAMA
GeigerCars Ram 1500 Rebel LPGfot. GeigerCarsLPG nie czyni Rebela ani na jotę mniej "buntowniczym", sprawia za to, że rachunki za paliwo stają się znacznie mniej bulwersujące

Ram 1500 Rebel, powołany do życia w celu napsucia krwi Fordowi F-150 w „ostrej” wersji Raptor, to pick-up zbudowany zgodnie z założeniami starej amerykańskiej szkoły – ma 5,7-litrowy silnik V8, 401 KM mocy i automatyczną skrzynię biegów, w tym przypadku o ośmiu przełożeniach. W rodzimych Stanach nikomu nie przeszkadza jego paliwożerna natura, ponieważ benzyna – dzięki taniej ropie naftowej – znów kosztuje mniej niż butelkowana woda mineralna, ale Europejczycy niekoniecznie są skorzy poić potwora palącego 11-16 l/100 km drogim paliwem, dlatego GeigerCars oferuje Rebela z instalacją gazową. Nie jest to bynajmniej jedyna modyfikacja wprowadzona przez niemieckiego importera...

W porównaniu ze standardowym modelem 1500, Rebel ma podniesione o 1 cal zawieszenie i sprężyny śrubowe zamiast wciąż typowych w autach tej klasy piór z tyłu. Firma GeigerCars dołożyła jeszcze okazały pałąk przeciwkapotażowy tuż za kabiną, w przestrzeni ładunkowej, oraz dodatkowe oświetlenie w postaci listwy LED na dachu. Na tym nie koniec – by podkreślić „buntowniczy” charakter Rama, na piasty założono czarne 20-calowe obręcze obute w 35-calowe opony z terenowym bieżnikiem. Do jazdy po wydmach albo żwirowniach – jak znalazł!

Modyfikacje wprowadzone przez Niemców nie należą do tanich – zamówienie wszystkich opracowanych przez GeigerCars dodatków (łącznie z instalacją LPG) kosztuje 17 tys. dolarów, a trzeba je doliczyć do niemałej przecież ceny samego auta, ustalonej na 64 tys. dolarów. Część z tej kwoty na pewno wróci do kieszeni właściciela dzięki tańszemu tankowaniu, ale żeby odpracować 17 tys. „zielonych”, Rebel musiałby być eksploatowany naprawdę intensywnie. Niemniej, jeżeli ktoś lubi amerykańskie pick-upy i mimo ceny jest skory skusić się na Rebela dla samej frajdy podziwiania go we własnym garażu, system zasilania gazem to program obowiązkowy na liście wyposażenia – bez listwy LED-owej można żyć...




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: GeigerCars



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.