REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. gazeo.pl / Na jednym wsporniku wraz ze serownikiem zamontowano wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, niezbędny do prawidłowej pracy systemu Landi Renzo Omegas Direct w Skodzie Octavii 1.4 TSI poprzednie następne
12.09.2016

Powrót Octavii do gamy modeli z LPG

Powrót Octavii do gamy modeli z LPG fot. gazeo.pl

Skoda od 10 lat oferuje swoje modele w wersji LPG z instalacjami gazowymi Landi Renzo. Z okazji rocznicy współpracy obu firm do oferty powraca Octavia LPG z jednostką napędową o mocy 150 KM.
REKLAMA

 

Silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny. W związku z tym wymaga on instalacji LPG specjalnie dostosowanej do zasilania takiej jednostki napędowej. Jej sterownik steruje wtryskiwaczami LPG i jednocześnie uruchamia wtryskiwacze benzynowe, które muszą dawkować niewielką ilość benzyny aby chronić je przed uszkodzeniem.

 

Ładowanie video...

 

Omegas Direct firmy Landi Renzo w komorze silnikowej Skody Octavii 1.4 TSIfot. gazeo.plSilnik 1.4 TSI (150 KM) w Octavii z zamontowanym gazowym układem zasilania Omegas Direct firmy Landi Renzo

Taką właśnie, dedykowaną, instalacją LPG jest Landi Renzo Omegas Direct specjalnie opracowany do zasilania 150-konnego silnika 1.4 TSI w nowej Octavii. Dedykowane jest oczywiście oprogramowanie zarządzające pracą wtryskiwaczy gazowych i benzynowych (dotrysk), a także elementy mocujące i wstępnie zmontowane (premontowane) zespoły, które specjalnie przygotowane w znaczny sposób ułatwiają pracę montażystom w serwisach Skody.

Reduktor Landi Renzo LI10 w Skodzie Octavii 1.4 TSIfot. gazeo.plReduktor Landi Renzo LI10 z podłączonymi przewodami wodnymi i przykręconym wspornikiem mocuje się do istniejących otworów montażowych w nadwoziu

Dzięki zastosowaniu premontowanych podzespołów i dedykowanych wsporników poszczególne elementy gazowego układu zasilania są zamontowane w każdym egzemplarzu Octavii 1.4 TSI w tych samych miejscach w identyczny sposób. Ułatwia to serwisowanie instalacji LPG w każdym autoryzowanym serwisie Skody na terenie Polski niezależnie od tego, w którym z nich była ona zamontowana.

W skład premontowanego zestawu montażowego do silnika 1.4 TSI w nowej Skodzie Octavii wchodzą wszystkie niezbędne do adaptacji do zasilania LPG elementy wraz ze wspornikami montażowymi, elementami złącznymi i mocującymi, które pozwalają na powtarzalny w każdym egzemplarzu tego modelu montaż gazowego układu zasilania.

Listwa wtryskowa LPG Landi Renzo GIRS12fot. gazeo.plListwa wtryskowa Landi Renzo GIRS12 debiutuje w zestawie montażowym do Skody Octavii 1.4 TSI

Reduktor Landi Renzo LI10 wchodzący w skład premontowanego zestawu montażowego do Skody Octavii 1.4 TSI jest od razu zamontowany na wsporniku, który montuje się śrubami w istniejących w samochodzie otworach w ściśle określonym miejscu i pozycji. Oprócz wspornika montażowego reduktor uzbrojony jest w węże gumowe zakończone metalowymi króćcami służącymi do połączenia z układem chłodzenia silnika. Są one zabezpieczone przez uszkodzeniami mechanicznymi i kontaktem z gorącymi elementami układu wylotowego za pomocą specjalnych siatkowych koszulek.

Podłączenie przewodów paliwowych do zbiornika LPGfot. gazeo.plDzięki skompletowaniu zbiornika LPG z wielozaworem podłączenie przewodów paliwowych jest znacznie prostsze, ponieważ odbywa się pod samochodem (dużo łatwiejszy dostęp)

Listwa wtryskowa Landi Renzo GIRS12 ma założone odpowiedniej długości węże doprowadzające gaz do kolektora, wąż niskiego ciśnienia z filtrem fazy gazowej, który łączy listwę z reduktorem LPG. Węże są chronione specjalną osłoną antyprzetarciową, która zabezpiecza je przed uszkodzeniami związanymi z ewentualnym kontaktem z elementami silnika.

Specjalnie przygotowana wiązka elektryczna przyspiesza montaż i ogranicza możliwość popełnienia błędów. Wszystkie przewody są docięte na odpowiednią długość, a całość odpowiednio zaizolowana i gotowa do montażu w samochodzie.

Sterownik LPG Omegas Direct do silnika 1.4 TSI współpracuje z wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu, który jest niezbędny dla prawidłowego działania tej jednostki napędowej.

Skompletowany i sprawdzony w warunkach przemysłowych toroidalny zbiornik LPG firmy STAKO z zamontowanym wielozaworem i wyprowadzonym pod samochód złączem miedzianych przewodów paliwowych jest dużo łatwiejszy w montażu. Połączenie przewodów z wielozaworem pod samochodem samochodem jest dużo łatwiejsze niż wykonywanie tej operacji w ciasnej przestrzeni wewnątrz torusa.

Dzięki tak skompletowanemu zestawowi premontowanemu montażysta nie musi dostosowywać do samochodu poszczególnych jego elementów i ich mocowań oraz podłączeń (elektrycznych, wodnych oraz gazowych wysokiego i niskiego ciśnienia). Zostało to zrobione na etapie projektowania gazowego układu zasilania do Skody Octavii 1.4 TSI w firmie Landi Renzo Polska. Dzięki temu montaż jest bardziej komfortowy, a jego czas wyraźnie się skraca.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Landi Renzo Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.