REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 5
fot. gazeo.pl / Brama Krakowska w to jedna z najbardziej charakterystycznych atrakcji Lublina. Była częścią gotyckich murów obronnych powstałych w XIV w. Obecnie mieści Muzeum Historii Miasta Lublina poprzednie następne
22.07.2016

Wakacje na LPG - przystanek Lublin

Wakacje na LPG - przystanek Lublin fot. gazeo.pl

Kolejna trasa naszego testu, w którym pokazujemy, że Skoda Octavia z silnikiem 1.4 TSI (150 KM) przy zasilaniu LPG z wykorzystaniem instalacji dotryskowej (Landi Renzo Omegas Direct) generuje bardzo duże oszczędności, zaprowadziła nas do Lublina.
REKLAMA
Skoda Octavia 1.4 TSI LPG (150 KM)fot. gazeo.plSkoda Octavia 1.4 TSI LPG (150 KM) pod Zamkiem w Lublinie

Po pokonaniu dystansu 275 km z Łodzi do Lublina (przez Piotrków Trybunalski i Radom) można podziwiać lubelskie zabytki i malowniczą starówkę.

Testowana przez gazeo.pl w ramach projektu Wakacje na LPG 150-konna Skoda Octavia 1.4 TSI sprawuje się bez zarzutu. Dla niektórych nudna, dla innych ponadczasowa Skoda z takimi parametrami pozwala rozkoszować się jazdą w każdych warunkach, a instalacja LPG Omegas Direct firmy Landi Renzo w bardzo dużym stopniu ogranicza koszty eksploatacji związane z paliwem.

Tankowanie paliwa, a właściwie obu paliw nie odbyło się zaraz po przyjeździe do Lublina tylko w drodze powrotnej jakieś 125 km za Lublinem w stronę Warszawy (w Mrokowie).

Udało się zatankować 23,29 l LPG i 1,58 l benzyny. Te ilości paliw wystarczyły na pokonanie dystansu 390 km, co oznacza, że samochód zużył 5,97 l LPG i 0,4 l benzyny na każde 100 km.

Warto wiedzieć

Silnik 1.4 TSI to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, której wtryskiwacze znajdują się w komorach spalania (bardzo wysokie temperatury i ciśnienia). Z tego powodu nie można ich po prostu wyłączyć w czasie zasilania LPG, ponieważ uległyby uszkodzeniu. Dlatego w czasie jazdy na gazie cały czas dawkowana jest niewielka ilość benzyny, która chłodzi wtryskiwacze benzynowe. Zobaczcie w artykule jak niewiele benzyny zużywa silnik 1.4 TSI w czasie jazdy na LPG.

Podróż do Lublina przez Warszawę pozwala osiągnąć znacznie wyższe średnie prędkości niż przez Piotrków i Radom (połowa drogi to autostrada). Podniesienie prędkości wiąże się jednak ze zwiększeniem zużycia paliwa.

Z powrotem zużycie wyniosło 25,08 l LPG i 0,99 l benzyny na dystansie 317,9 km, co oznacza średnie spalanie 7,89 l LPG i 0,31 l benzyny na 100 km. Co ciekawe zużycie LPG wzrosło, a dotrysk benzyny zmniejszył się.

Średnio w czasie całej trasy (710 km) z Łodzi do Lublina i z powrotem (przez Warszawę, Rokitnicę i Talar w gminie Łask - patrz galeria) samochód zużył 6,81 l LPG i 0,36 l benzyny na każde 100 km, co oznacza, że podróż ta kosztowała 95 zł i 89 gr. Ta sama podróż na benzynie kosztowałaby 237 zł 50 zł (przy średnim zużyciu na poziomie 7,62 l/100 km i cenie benzyny 4,39 za litr).

Czyli oszczędności wyniosły 141 zł i 61 gr. Chyba się opłaca?

Samochód na dystansie 710 km zużył tylko 2,57 l benzyny. Na razie rewelacja ale zobaczymy jak będzie w mieście.

Co warto zobaczyć w Lublinie? Zobaczcie w galerii.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.