Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. Boston / Modnie i wygodnie - zawór do tankowania LPG pod klapką wlewu benzyny poprzednie następne
22.12.2014

Acura TL z systemem Lovato Smart

Acura TL z systemem Lovato Smart fot. Boston

Prywatny import samochodów zza Atlantyku niezmiennie cieszy się popularnością. Tym większą, im tańszy jest dolar. A że benzyna u nas nie tak tania, jak w USA, wiele aut doczekuje się konwersji na zasilanie LPG. Jak ta Acura TL, czyli bogato wyposażona wersja europejskiej odmiany Hondy Accord 7. generacji.
REKLAMA
Acura TL z instalacją gazową Lovato Smartfot. BostonCzemu ten Accord ma taki dziwny znaczek z przodu? Bo to nie jest Accord! Oglądana z tyłu Acura TL zdradza więcej rozbieżności z krewną spod znaku Hondy

Acura powstała jako odpowiedź Hondy na narodzonego pod skrzydłami Toyoty Lexusa. Podobnie zareagował Nissan, prezentując markę Infiniti (również, jak Lexus, obecną od pewnego czasu w Europie, podczas gdy Acura pozostaje zjawiskiem wyłącznie północnoamerykańskim). Własnego konkurenta – markę Amati – szykowała Mazda, ale sprawujący nad nią w owym czasie zarząd koncern Forda postanowił inaczej i dwa gotowe już do debiutu modele (Xedos 6 i Xedos 9) ostatecznie ujrzały światło dzienne jako Mazdy. Ale to opowieść na zupełnie inną okazję, a teraz przejdźmy już do naszej dzisiejszej bohaterki.

Widoczna na zdjęciach Acura TL, niepozorna ze względu na podobieństwo do bardziej pospolitej Hondy Accord, została wyprodukowana w roku 2004, czyli pierwszym roczniku swojej obecności na rynku. Do warsztatu Boston z Gliwic przyjechała przy stanie licznika 101 tys. mil, czyli nieco ponad 160 tys. km. Tam jej silnik V6 o pojemności 3,2 l i mocy 280 KM konwertowano na napęd LPG za pomocą systemu Lovato Smart, w którego skład weszły wtryskiwacze KP i reduktor HP, obsługujący jednostki o mocy do 350 KM. Auto do oszczędnych z natury nie należy, więc skoro nie może palić mniej, to niech chociaż używa tańszego o połowę paliwa, nawet jeśli nominalnie musi go zużyć nieco więcej.

Acura TL LPG - komora silnikafot. BostonJak na samochód klasy premium przystało, komora silnika jest szczelnie wypełniona plastikowymi osłonami

Skoro już o tym mówimy, to połączenie pojemności skokowej, mocy i stylu jazdy właściciela przekłada się na średnie spalanie benzyny w wysokości 15,7 l/100 km. W trybie LPG wartość wzrasta do 19 l/100 km, choć oczywiście wartość zatankowanego paliwa wyraźnie spada. I właśnie o to chodzi. Zbiornik nie jest wprawdzie szczególnie pojemny – torus w miejscu koła zapasowego ma 50 l – ale przy nieco bardziej powściągliwym stylu jazdy wystarcza na 300 km jazdy. Napełnia się go bardzo wygodnie, przez złącze umieszczone na stałe pod klapką wlewu benzyny. Przełącznik rodzaju zasilania znalazł się z kolei w dyskretnym, niewidocznym dla pasażerów i przechodniów miejscu – pod kierownicą, po jej lewej stronie. Może nie jest to rozwiązanie z gatunku najbardziej ergonomicznych, ale skoro klient płaci, to klient wymaga i basta.

Trzeba przyznać, że Acura TL to „przystojne” auto, a jej niepozorność tylko przydaje jej atrakcyjności na tle opatrzonych konkurentów na literę A, B, czy M. Instalacja gazowa sprawia zaś, że „japonka” z amerykańskim paszportem zyskuje w naszych oczach jeszcze bardziej...

Przypominamy, że dział Montuj u nas tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Boston



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.