REKLAMA
LPG
01.12.2016

Audi A4 i STAG 400 DPI od Autogaz Jankowski

Postęp technologiczny sprawia, że niemożliwe staje się możliwe. Konwersja silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny, kilka lat temu trudna lub niewykonalna, dziś stanowi chleb powszedni warsztatów montujących instalacje LPG. Audi A4 1,8 TFSI to kolejny przykład.
REKLAMA
Audi A4 1,8 TFSI LPGfot. Autogaz JankowskiSilnika TFSI nie trzeba przed konwersją kropić święconą wodą - poddaje się bez protestów

Nie takie TSI straszne
Pierwszych silników Grupy VW z bezpośrednim wtryskiem (z oznaczeniem FSI, czyli bez turbodoładowania) lepiej unikać, ponieważ za bardzo się producentowi nie udały. Jednostki TSI i TFSI też zaliczyły swoje wpadki i choroby wieku dziecięcego, ale w pewnym momencie wolfsburski koncern poradził sobie z wadami wrodzonymi tych silników i dziś okazują się one trwałe i niezawodne. Instalacje gazowe do tego typu jednostek napędowych także przeszły długą drogę i dziś pozwalają ograniczyć dotryski benzyny do minimum.

Montaż pod znakiem AC
W widocznym na zdjęciach Audi A4, rocznik 2009, ze 160-konnym silnikiem TFSI o pojemności 1,8 l, zamontowano system ze sterownikiem STAG 400 DPI produkcji białostockiej firmy AC S.A. Technicy warsztatu Autogaz Jankowski z Sierpca, należącego do sieci Autoryzowanych Warsztatów STAG, skompletowali instalację za pomocą komponentów z katalogu tej samej marki – reduktora AC R01 i wtryskiwaczy AC W03. Do tego oczywiście zbiornik LPG (marki Stako), choć nietypowy jak na dzisiejsze czasy, bo cylindryczny. W sedanie butla tego rodzaju sprawdza się jednak dobrze, bo zajmuje przestrzeń i tak trudną do wykorzystania (za tylną kanapą, w poprzek samochodu), a przy tym zapewnia większą pojemność – w tym wypadku 65 l (w praktyce 49 l).

Audi A4 1,8 TFSI LPG - komora silnika z widocznymi komponentami instalacji gazowejfot. Autogaz JankowskiSterownik widoczny za silnikiem, reduktor już trochę mniej (a i tak głównie dzięki czerwonej pokrywie), wtryskiwacze zaś ukryte pod osłoną. Porządek na medal

Taniość widzę!
Zgodnie z oczekiwaniami, konwersja wyraźnie obniżyła koszty eksploatacji Audi. Przed zmianą rodzaju zasilania „A-czwórka” uszczuplała kieszeń swojego właściciela o ponad 48 zł co każde 100 km, teraz o niespełna 30 zł. Upowszechnianie się silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie powinno więc nikogo powstrzymywać przed przed zamontowaniem instalacji gazowej – oszczędności są znaczne, a silnik bezpieczny dzięki cyklicznym dotryskom benzyny chroniącym wtryskiwacze przed przegraniem i awarią. Nie takie to TSI straszne, jak je malują...

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Autogaz Jankowski



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.